هر ساله تولید مواد افزودنی فرصت های جدیدی را ارائه می دهد و پروژه های جدید شگفت انگیز رونمایی می شود. پرینت سه بعدی یک بار دیگر به غلبه بر چالش های جدید در صنایع مختلف کمک می کند.

خش پزشکی یکی از بخش های امیدوار کننده برای تولید محصولات افزودنی است. پرینت سه بعدی پزشکی روز به روز رایج تر می شود و امکانات جدیدی را برای پزشکان و بیماران ارائه می دهد. زمینه های اصلی پیشرفت در این بخش در سال 2019 عبارتند از:

اولین قلب پرینت شده سه بعدی با بافت

ما در مورد مدل های ارگان پرینت سه بعدی می دانیم که به جراحان برای آماده سازی جراحی خود کمک می کنند ، برخی از اندام های انسانی می توانند به طور مستقیم در آینده به صورت سه بعدی پرینت شوند. در سال 2019 ، اولین قلب پرینت سه بعدی با بافت انسانی ایجاد شده است. استفاده از سلول های انسانی برای پرینت سه بعدی قلب عروقی کاملاً جدید است و این قلب دارای محفظه ها ، سلول ها و رگ های خونی است.

پروفسور تالدور از دانشکده زیست شناسی سلولهای مولکولی و زیست فناوری سلولهای دانشگاه تل آویو و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی احیا کننده Sagol منجر به این تحقیق شگفت انگیز شد.

اولین قلب پرینت شده سه بعدی با بافت

او توضیح می دهد: “این قلب از سلولهای انسانی و مواد بیولوژیکی خاص بیمار ساخته شده است. در فرایند ما ، این مواد به عنوان جوهرهای زیستی ، مواد ساخته شده از قندها و پروتئین ها که می توانند برای پرینت سه بعدی مدلهای بافت پیچیده استفاده شوند ، خدمت می کنند. در حالت ایده آل ، این ماده بیولوژیکی باید دارای همان خصوصیات بیوشیمیایی ، مکانیکی و توپوگرافی بافتهای بیمار باشد. “

پرینت سه بعدی پانکراس بیونیک

این لوزالمعده جدید پرینت شده کاملاً خاص است: دارای رگهای خونی است و با سلولهای خود بیمار تولید می شود که خطر رد عضو را محدود می کند! آنچه ما در اینجا لوزالمعده بیونیک می نامیم نمی تواند فعلاً عضو را به طور کامل جایگزین کند ، اما می تواند تولید انسولین را بازیابی کند.

محققان در واقع ترکیبی از جزایر لوزالمعده از حیوانات و جوهرهای زیستی را دریافت کردند و این جوهرهای زیستی از سلولهای پرینت سه بعدی پشتیبانی کردند. یک سرنگ پرینتر سه بعدی این مخلوط را نشان می دهد ، و دیگری رگ های خونی را ایجاد می کند. دکتر ویزولا ، دانشمند بنیاد تحقیقات و توسعه علوم در لهستان ، تأیید می كند: “هنوز كسی اندام جامد با عروق كامل ایجاد نكرده است”. این لوزالمعده جالب توجه برای درمان دیابت است!

پرینت سه بعدی ریه

این اندام پرینت سه بعدی با سلول های انسانی ساخته نشده است اما هنوز فرصت های جدیدی را برای پیوند عضو ارائه می دهد. پرینت سه بعدی ریه که توسط جردن میلر ، استادیار مهندسی زیست فناوری در دانشکده مهندسی براون رایس و تیم وی ایجاد شده است ، اثبات این مفهوم است. چرا این اثبات مفهوم برای بخش پزشکی بسیار جالب است؟

این ریه پرینت سه بعدی کاملاً چشمگیر است زیرا کاملاً کاربردی است و دستگاه می تواند درست مانند ریه های واقعی به منظور پمپاژ هوا منقبض و گسترش یابد.

پرینت سه بعدی تجهیزات برای ورزشکار تتراپلژیک

شخصی سازی یکی از جالب ترین مزایای پرینت سه بعدی است ، می توان از آن برای ساختن و برای اندازه گیری پروتز به عنوان مثال یا حتی تجهیزات ورزشی اقتباس شده برای ورزشکاران پارالمپیک استفاده کرد!

Florian Jouanny tetraplegic است و او در واقع اولین ورزشکار تتراپلژیک است که Ironman Triathlon را به پایان رساند. این ورزشکار به دلیل فلج بودنش هنوز درگیر گرفتن چنگ دستی های دستی خود بود. تولید مواد افزودنی به او کمک کرد تا دسته های مناسب و متناسب با او ایجاد کند و به او کمک کرد تا روی عملکرد خود تمرکز کند.