مهندسی معکوس یک روش قدرتمند برای ایجاد طرح های دیجیتالی از یک بخش فیزیکی است و می تواند ابزاری با ارزش در ابزار نمونه سازی اولیه شما در کنار فناوری هایی مانند اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی باشد.

اسکنرهای سه بعدی اشیاء پیچیده را بسیار سریع اندازه گیری می کنند و می توانند در هنگام ورود به منابع واقعی روند کار شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند. با امکان ضبط و تغییر شکل های بدنی ، می توانید قطعات پرینت سه بعدی را طراحی کنید که کاملاً بر روی انواع مختلف محصولات موجود مناسب باشد.

دستگاه های پرینت سه بعدی به شما امکان می دهند تا مرتباً مته یا اره ای را پیدا کنید ، یا قطعات را دقیقاً با چسب جمع کنید. ماسک های نزدیک و قابل استفاده مجدد برای ماسه زدایی ، نقاشی یا قلاب ایجاد کنید.

در این جا ، ما به روش گام به گام مهندسی معکوس برای سنج دیجیتال بعد از آن می پردازیم و نحوه اسکن یک قسمت برای پرینت سه بعدی ، با راهنمایی های لازم در مورد استفاده ازابزارهای مهندسی معکوس مناسب ، از نرم افزار CAD را توضیح خواهیم داد. به اسکنرهای سه بعدی و پرینترهای سه بعدی.

 

از فیزیکی تا دیجیتال: مش و جامدات

یکی از بزرگترین چالش هایی که افراد هنگام تبدیل اشیاء فیزیکی به دیجیتال با آن روبرو می شوند ، ناسازگاری عمده بین دو نوع مختلف مدل های سه بعدی: مش و جامد است.

یک اسکنر سه بعدی به جای یک مدل “جامد” سازنده ، مش را تولید می کند. برای ایجاد ویرایش مش باید مهندسی معکوس شود.

 

مش ها ، خروجی اصلی همه اسکنرهای سه بعدی هستند و فرمی که معمولاً توسط پرینترهای سه بعدی (STL) قابل درک است. مش نمایانگر سطح یک شکل با تعداد زیادی مثلث

است که لبه آن به لبه متصل است. مدل های مش علاوه بر موقعیت مثلث هایی که شکل را مشخص می کنند ، هیچ اطلاعاتی در مورد جسم ندارند.

از طرف دیگر مهندسین آموزش دیده اند تا با مدل های جامد کار کنند. مدل های جامد اطلاعاتی در مورد نحوه طراحی یک شیء دارند ، و این اطلاعات به عنوان ویژگی های “پشته” مراحل منطقی به صراحت در مدل رمزگذاری می شوند. در CAD جامد ، امکان تغییر ابعاد برای یک ویژگی واحد امکان پذیر است و بقیه مدل به منظور تغییر در بروزرسانی به روزمیشوند.

از آنجا که مش ها اطلاعاتی در مورد ساخت شی ندارند ، روش هایی که می توانید مدل مش را تغییر دهید محدود است – نرم افزار CAD مانند Solidworks و Onshape نمیتوانند مستقیماً مش را تغییر دهند. اگر شما نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در طرح زمینه ای یک قسمت اسکن شده دارید ، باید مش را به نقاشی CAD جامد تبدیل کنید: این فرآیند مهندسی معکوس است.

 

نحوه اسکن یک شیء برای پرینت سه بعدی: گردش کار مهندسی معکوس

مهندسی معکوس زمانی مهم است که می خواهید قطعات جدیدی را ایجاد کنید که طرح های قدیمی تر را مرجع یا ترکیب می کند ، جایی که طرح اصلی CAD در دسترس نیست.

به عنوان مثال ، شما می توانید قطعات جایگزینی را ایجاد کنید که مطابق با طراحی اصلی قطعات موجود آسیب دیده باشد ، یا از فرآیندهای مهندسی معکوس برای ادغام سطوح پیچیده از

اشیاء موجود در وسایل های قابل پرینت سه بعدی استفاده کنید ، که در هنگام تغییر محصولات تولید شده و صنایع دستی مفید هستند.

برای نشان دادن مراحل اساسی در یک گردش کار مهندسی معکوس ، بیایید نگاهی به روند ایجاد یک مونتاژ مجهز به یک سنج دیجیتالی پس از بازار که در قسمت هوای یکVolkswagen Golf متناسب است ، بیاندازیم.

1.شی را برای اسکن آماده کنید

برای بهبود دقت اسکن ، شیء را با یک پودر مات موقت بپوشانید. حتی سطوح کمی براق تمایل به کاهش کیفیت اسکن دارند ، در حالی که سطوح بازتابی و شفاف را نمی توان به هیچ وجه بدون روکش مات اسکن کرد.

2.شئ را اسکن سه بعدی کنید

از اسکنر سه بعدی با دقت بالا برای گرفتن بخش های مهم قسمت استفاده کنید. نور اسکنر Tabletop یا اسکنرهای لیزری ابزارهای مناسبی برای کار هستند ، با دقت 100 پوند یا بهتر.

3.مش را اصلاح کنید

برخی از اسکنرها پرونده های مش بسیار بزرگی تولید می کنند ، که باعث می شود مراحل بعدی متوقف شود.

نرم افزار اسکنر شکاف های کوچک را ترمیم می کند و اسکن را ساده می کند ، و داده ها را در CAD قابل کنترل تر می کند. سعی کنید بدون تخریب جزئیات مهم ، حجم مدل را تا حد ممکن کاهش دهید.

 

4.مش را به CAD وارد کنید

مش را وارد نرم افزار CAD کنید که مجهز به ابزارهای مهندسی معکوس است. Geomagic for Solidworks

یک انتخاب قدرتمند برای ظاهر مجدد در شکل های پیچیده و آلی است.

اگر بخشی از سطوح مسطح ساده تری را مهندسی معکوس می کنید ، Xtract3D یک جایگزین ارزان تر و سبک وزن است.

در این مرحله ، مش اسکن را به هم ترازی با هر یک از اجزای طراحی موجود ، بکشید و بچرخانید.

5.سطوح مهم را استخراج کنید

برای ایجاد یک مدل اسکن ، سه مسیر وجود دارد تا بتوانید یک مدل جامد را تهیه کنید که با ابزارهای CAD قابل ویرایش باشد: سطح نیمه اتوماتیک ، سطح اتوماتیک و بازخوانی دستی.

سطح نیمه اتوماتیک
رسم دستی سطوح پیچیده دشوار است ، بنابراین شما ممکن است استفاده از سطح نیمه اتوماتیک را انتخاب کنید. این عملکرد سطحی را متناسب با مناطق شناسایی شده اسکن تولید می کند. با تغییر حساسیت عملکرد تشخیص سطح ، سطوح مختلفی پیدا می شود.

Geomagic for Solidworks سطوح موجود در اسکن را تشخیص می دهد تا منحنی های سه بعدی را در خود جای دهد. از یک "برس" برای اضافه کردن یا تفریق به صورت دستی مناطق موجود در اسکن از هر منطقه استفاده کنید

 

ممکن است لازم باشد چندین بار این روش را با تنظیمات حساسیت مختلف تکرار کنید تا تمام سطوح شما شناسایی شود. سپس می توان این سطوح را صاف کرد و به هم گره زد تا یک جامد قابل ویرایش ایجاد شود.

هنگامی که می خواهید حداکثر قابلیت ویرایش را بعداً داشته باشید ، و هنگامی که دقت لبه تیز مهم است ، از سطح نیمه اتوماتیک برای ایجاد مجدد اشکال خمیده استفاده کنید.

سطح اتوماتیک

مسیریابی خودکار یک مدل جامد را از هر نوع اسکن ضد آب تولید می کند. شما می توانید از ابزارهای استاندارد CAD برای تفریق و اضافه کردن به این بدنه در حالت خودکار استفاده کنید ، اما جابجایی ویژگی های اصلی روی خود بدن مشکل تر خواهد بود.

شما ممکن است نیازی به کنترل محل قرارگیری لبه نداشته باشید. به عنوان مثال ، اگر شما در حال اسکن بخشی از بدن انسان هستید تا محصولات ارگونومیک سفارشی را ایجاد کنید ، یا می خواهید یک وسیله ایجاد کنید تا یک شیء دست ساز را به طور دقیق تغییر دهید. در این موارد ، سطح اتوماتیک راهی عالی برای صرفه جویی در زمان مدل سازی است.

ازخوانی دستی

 

برای ویژگی های ساده مانند کارفرمایان ، سوراخ ها و جیب ها ، معمولاً سریعترین و دقیق ترین کارایی مجدد ویژگی ها با استفاده از مدل اسکن به عنوان مرجع.

نرم افزار مهندسی معکوس به شما امکان می دهد هواپیماهای طراحی متناسب با سطوح مسطح را در اسکن ایجاد کرده و مقاطع اسکن را از شبکه اسکن استخراج کنید ، این به شما کمک می کند تا شکل شی اصلی را مطابقت دهید.

6.ادغام اشیاء جدید

پس از تبدیل اسکن سه بعدی به جامد ، می توان از بدنه جامد دیگری جدا شد تا یک وسیلهایجاد شود که قسمت اصلی را با اطمینان نگه دارد.

طراحی قطعات جدید سنج نیز از ابعاد اسکن استفاده می کند ، با استفاده از منحنی های استخراج شده با سطح نیمه اتوماتیک.

 

7.طراحی جدید را پرینت سه بعدی کنید

 

پس از اتمام این مراحل ، قطعه پرینت سه بعدی آماده استفاده برای جمع آوری سنج جدید بر روی دریچه هوا OEM است.

آخرین تركیبات مونتاژ پرینت سه بعدی ، كه در رزین سفت و سخت پرینت می شوند.