ما می دانیم که مدل سازی برای پرینت سه بعدی می تواند گیج کننده باشد: در مدل سازی سه بعدی ، مانند پرینت سه بعدی ، هیچ اندازه ای با رویکردهای متناسب وجود ندارد. همه ما از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنیم ، در مواد مختلف پرینت می کنیم و نه تنها از پرینترهای مختلف بلکه از فناوریهای مختلف پرینت نیز استفاده می کنیم. بنابراین احساس گم شدن کاملاً طبیعی است و طراحی یک مدل سه بعدی مناسب برای چاپ سه بعدی بعضی اوقات دشوار به نظر می رسد.

اشتباهات طراحی یک مدل سه بعدی برای پرینت سه بعدی

به همین دلیل است که ما لیست نهایی خطاها را برای جلوگیری از تبدیل یک مدل سه بعدی به پرینت سه بعدی جمع آوری کرده ایم.

1. نادیده گرفتن دستورالعمل های مواد

هر یک از مواد پرینت متفاوت است. مواد می توانند شکننده یا قوی ، انعطاف پذیر یا جامد ، صاف یا خشن ، سنگین یا سبک و غیره باشند. این همچنین بدان معنی است که یک شیء باید به طور ایده آل برای یک ماده خاص طراحی شود. به عنوان مثال ، اگر می دانید که می خواهید مدل سه‌ بعدی خود را در استیل پرینت کنید ، توصیه‌های مربوط به طراحی مربوط به مواد وجود خواهد داشت که باید آنها را در نظر بگیرید از قبیل پشتیبانی از قسمتهای بزرگ ، تقویت عناصر تقویت شده ، دور زدن گوشه‌ها ، و غیره.

انتخاب مواد پرینت شما به سادگی برخی از دستورالعمل های اصلی طراحی را که باید به آنها بچسبانید از قبل تعیین می کند.

فولاد سه بعدی پرینت شده

هر ماده پرینت سه بعدی متفاوت است. حتما راهنمای طراحی مواد مورد نظر خود را بخوانید.

راه حل: برای پرینت موفق ، رعایت قوانین طراحی مواد شما ضروری است. در حالت ایده آل ، شما باید راهنماهای طراحی را قبل از شروع کار روی مدل خود بخوانید. شما می توانید راهنماهای طراحی برای تمام مواد ما را در اینجا پیدا کنید. علاوه بر این ، می توانید چندین ماده را مستقیماً در سایت مقایسه ما مقایسه کنید.

2. نادیده گرفتن فناوری پرینت

این نه تنها خصوصیات شیمیایی اساسی مواد پرینت ما متفاوت است ، بلکه فن آوری هایی است که برای پرینت هر یک از این مواد استفاده می شود.

بهترین نمونه از این کار ، قطعات در هم تنیده است. در موادی مانند ABS ، Polyamide ، Alumide یا لاستیک مانند می توانید قطعات در هم تنیده پرینت کنید ، در حالی که در سایر موارد مانند طلا ، نقره ، برنز یا رزین این امکان پذیر نیست. دلیل این امر خود مواد نیست بلکه فناوری ای است که برای پرینت هر یک از این مواد استفاده می شود.

برای ABS ما از مدل سازی Fos Deposition (مبتنی بر رشته) با نازل و مواد اضافی اضافی برای پشتیبانی استفاده می کنیم ، برای پلی آمید ، آلومید و پلی پروپیلن از لیزرSintering مبتنی بر پودر استفاده می کنیم ، برای فلزات گرانبها از ریخته گری موم از دست رفته (بر اساس پرینت سه بعدی در موم و قالب) و برای رزین ازStereolithography مبتنی بر پلیمر مایع) استفاده می کنیم.

این ممکن است گیج کننده به نظر برسد اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است: ما نمی توانیم فرض کنیم که فولاد ضدزنگ و نقره به دلیل اینکه هر دو فلز هستند ، الزامات مشابهی دارند. آنها با استفاده از فن آوری های مختلف چاپ می شوند و بنابراین برخی از ویژگی های طراحی متفاوت خواهند بود. با این حال ، موادی که از همان فن آوری مانند طلا ، نقره ، برنز و برنج استفاده می کنند (ریخته گری موم از دست رفته) به احتمال زیاد نیازهای مشابه طراحی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

راه حل: بار دیگر ، وب سایت مواد ما تمام پاسخ ها را نگه می دارد. بررسی صفحات مواد قبل از شروع طراحی ، همیشه مهم است. همچنین به خاطر داشته باشید که با استفاده از چاپگرهای مختلف و فناوری های چاپ ، حداکثر اندازه پرینت متفاوت است. می توانید یک مرور کلی از این موارد را در اینجا بیابید.

3. نادیده گرفتن ضخامت دیواره

حتی اگر می توانید اطلاعات مربوط به ضخامت دیواره را در رهنمودهایی که قبلاً گفته شد بیابید ، اما ارزش این را دارد که دوباره به این نکته تأکید کنید.

مشکلات مرتبط با ضخامت دیوار تقریباً متداول ترین دلیل عدم چاپ برخی مدل های سه بعدی است. در بعضی موارد ضخامت دیواره خیلی نازک است. دیوارهایی که خیلی نازک هستند باعث می شوند قطعات کوچک روی مدل قابل چاپ و یا بسیار شکننده نباشند و به راحتی می توانند از هم جدا شوند. در موارد دیگر ، دیواره هایی که خیلی ضخیم هستند ، استرس داخلی زیادی ایجاد می کنند و می توانند باعث شکسته شدن و یا حتی شکستن آن شوند.

طراحی برای پرینت سه بعدی را یاد بگیرید: ضخامت دیواره

ضخامت دیواره مناسب برای پرینت موفق بسیار مهم است.

4. نادیده گرفتن وضوح پرونده

ایده آل ، اما اکنون نکته دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید: وضوح پرونده.برای پرینت سه بعدی ، رایج ترین فرمت فایل STL است (که مخفف زبان مثلث استاندارد است) ، بدین معنی که طراحی شما در یک فضای سه بعدی به مثلث ها ترجمه می شود. اکثر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی این گزینه را دارند که می توانید طرح های خود را به پرونده STL صادر کرده و وضوح مورد نظر را تنظیم کنید.

اشتباهات طراحی یک مدل سه بعدی برای پرینت سه بعدی

مصاحبه_3d-طراحی

پرونده STL با وضوح پایین: آگاه بودن که صادرات با کیفیت پایین هرگز به ما اجازه نمی دهد پرینتخوبی را برای شما فراهم کنیم. وضوح پایین بدان معنی است که مثلث های موجود در پرونده STL شما بزرگ هستند و سطح پرینت شما صاف نخواهد بود. منجر به چاپ تا حدودی “پیکسل” می شود.

پرونده STL با وضوح بسیار بالا: پرونده ای با رزولوشن بسیار زیاد ، باعث می شود پرونده شما خیلی بزرگ و بعضاً غیرممکن باشد که ما بتوانیم آن را کنترل کنیم. این همچنین ممکن است حاوی سطح کاملی از جزئیات باشد که چاپگرهای سه بعدی به سادگی قادر به پرینت آن نیستند. به همین دلیل از شما می خواهیم هنگام آپلود مدل خود در وب سایت ما ، زیر اندازه 100 مگابایت بمانید.

راه حل: در اکثر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی ، هنگام صادرات پرونده از شما خواسته می شود تحمل صادرات را تعیین کنید. این تحمل به عنوان حداکثر فاصله بین شکل اصلی و مش STL که صادر می کنید تعریف شده است. ما توصیه می کنیم 0.01 میلیمتر را برای صادرات مناسب انتخاب کنید.

5- نادیده گرفتن دستورالعمل های نرم افزار

جامعه ما از بسته های نرم افزاری مختلف مدل سازی سه بعدی مختلف استفاده می کند. برخی از آنها برای ایجاد پرینت های سه بعدی طراحی شده اند ، برخی دیگر بیشتر توسط هنرمندان سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند و قبل از ارائه مدل قابل پرینت ، طراحی آنها به ویرایش اضافی نیاز دارد. به عنوان مثال ، استفاده از ضخامت دیواره در بعضی از برنامه ها بصورت خودکار است ، در حالی که شما باید آن را به صورت دستی در سایر موارد تنظیم کنید.

حتی اگر از یک نرم افزار مبتدی مبتدی استفاده می کنید که تنها با هدف پرینت سه بعدی ساخته شده است به عنوان مثال Tinkercad ، شما هنوز هم می توانید برای ایجاد یک مدل توخالی زمان سختی داشته باشید. در این حالت ، نرم افزار رایگان Meshmixer می تواند کمک کند.

اگر از نرم افزاری مانند Blenderکه برای گرافیک های 3D و انیمیشن ها استفاده می شود ،SketchUpمحبوب معماران و مدل سازان مقیاس یا ZBrush نرم افزار مجسمه سازی برای هنرمندان سه بعدی استفاده می کنید ، برخی از آماده سازی های بعدی لازم است. بسته به نوع نرم افزاری که شما از آن استفاده می کنید ، ممکن است پوسته ها به یکدیگر ملحق شوند ، ممکن است مدل ها به صورت ضد آب ساخته شوند ، ممکن است نیاز به ضخامت دیواره ها وجود داشته باشد و ممکن است اندازه پرینت لازم باشد. بار دیگر ، هر نرم افزار متفاوت است.

راه حل: برای تبدیل مدل به پرینت سه بعدی ، دستورالعمل های نرم افزار را بخوانید. اگر نمی توانید آنها را در وب سایت های رسمی نرم افزار پیدا کنید ، “google “را برای آموزش ها قرار دهید. اگر به نرم افزار مدل سازی سه بعدی خود رسیدید ، مدل سه بعدی خود را در Meshmixer برای برخی از ابزارهای اصلی آماده سازی پرینت سه بعدی باز کنید.

نحوه تهیه مدل سه بعدی برای پرینت

بیایید نفس بکشیم و نگران نباشید؛ به نظر می رسد همه چیز دشوارتر از آن است که هستند. فقط مطمئن شوید که نرم افزار و مواد مورد نظر خود را به خوبی می دانید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه مدل سه بعدی را یاد بگیرید ، می توانید منابع و فیلم های آموزشی زیادی را به صورت آنلاین پیدا کنید. همچنین می توانید با طراحان حرفه ای سه بعدی که می توانند از طریق خدمات مدل سازی سه بعدی ما به شما کمک کنند ، در تماس باشید.