امروز می خواهیم نگاهی به تاریخچه مهندسی مکانیک بیندازیم. شما مطمئناً آن را می دانید ، تولید مواد افزودنی و مدل سازی سه بعدی اکنون راه حل های خوبی هستند که به مهندسان مکانیک در کار روزانه خود کمک می کنند.

مهندسی مکانیک اکنون بخشی از دنیای ما است و به ما امکان می دهد سیستم های جدید مکانیکی برجسته ای را برای بهینه سازی تحقیق و تولید توسعه دهیم. اما تغییر کرده و تکامل یافته است ، جایی که اکنون هست. از کاربرد ماشینکاری CNC گرفته تا ریخته گری گرفته تا پرینت سه بعدی ، مهندسی مکانیک چگونه تحول پیدا کرده است؟

در این مقاله ، ما از ابتدا تا به امروز در مورد مهندسی مکانیک و تکامل آن صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک چیست؟

مهندسی مکانیک در واقع یکی از قدیمی ترین شاخه های مهندسی است که شامل اصول فیزیک ، مهندسی ، ریاضیات و علم مواد برای تجزیه و تحلیل ، طراحی و ساخت سیستم های مکانیکی است. مهندسان مکانیک برای ایجاد دستگاههای مکانیکی ایمن و کاربردی از اصول حرکت ، انرژی و نیرو استفاده می کنند.

مهندسی مکانیک کجا حضور دارد؟ هر کجا! ایجاد خودرو ، تجهیزات صنعتی ، تلفن های هوشمند ، موتورها و کلیه تجهیزات زندگی روزمره ما. این نوآوری را در همه بخش ها ، از سلامت گرفته تا اکتشافات فضا ، امکان پذیر می کند!

تاریخچه مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک همیشه وجود داشته است ، به عنوان مثال ، ظهور کارهایی در زمینه مکانیک و توسعه اولین ماشین آلات در یونان باستان ، چین قرون وسطایی و باستان. در واقع ، اولین موتور بخار از یونان باستان ، با کار Heon of Alexandria ساخته شده است. سپس در دوره طلایی اسلامی (از قرن هفتم تا پانزدهم میلادی) موارد بسیاری در مورد طراحی مکانیکی انجام شده است. یكی از بهترین نمونه ها یقیناً كتاب الجزاری است كه در سال 1206 نگاشته شده است: كتاب دانش دستگاههای مبتكرانه مکانیکی.

در واقع ، آنچه امروزه ما به عنوان مهندسی مکانیک می شناسیم واقعاً با انقلاب صنعتی با تقاضای فزاینده ای برای ماشین آلات در بخش دوم قرن 18 و با توسعه موتورهای بخار آغاز شد. در واقع ، تکامل مهندسی مکانیک با توسعه ابزارآلات و ماشین آلات همراه است.

اولین جامعه حرفه ای مهندسان مکانیک ، موسسه مهندسین مکانیک ، در سال 1847 در انگلستان تشکیل شد. از آن زمان ، این شاخه مهندسی به وضوح تکامل یافته است.

تحول سریع مهندسی مکانیک

توسعه فیزیک و ماشین آلات در قرن نوزدهم امکان جداسازی مهندسی مکانیک از مهندسی را فراهم کرد. این امر در واقع به تولید ماشین آلات و موتورها منجر شد تا به آنها نیرو داده شود! در واقع ، یکی از اولین چالش های مهندسی مکانیک ایجاد سیستم های قدرت محور بود.

بدیهی است که تولید همراه با توسعه تمدن در حال تحول است. اولین ماشینهای قدرت محور در قرن نوزدهم ساخته شدند ، سپس ، در طول قرن بیستم سیستم های پیشرفته تری ساخته شد و تولید مبتنی بر لیزر شروع به رشد کرد. در قرن بیست و یکم ، فناوری هایی مانند پرینت سه بعدی در برخی بخش ها به طور جدی شروع به تصرف خود می کنند.

این رشته با درک علم مکانیک به سرعت تکامل یافت ، که شامل دینامیک ، ترمودینامیک ، استفاده از اشکال مختلف گرما ، ایجاد انرژی ، نیرو ، انتقال حرارت و غیره است.

چه رشته هایی را شامل می شود؟

  • توسعه ماشین آلات

همیشه در ماشین آلات و اتوماسیون تولید نیاز به توسعه زیادی وجود دارد. تمام ابزارآلات و اجزای سازنده باید توسط مهندسین با دانش و مهارت عالی ایجاد شوند و به آنها امکان نوآوری و یافتن بهترین سیستمهای مکانیکی ممکن را می دهند.

مهندسی مکانیک مبتنی بر ایجاد ماشین آلات است که در واقع امکان تولید کالاها را فراهم می کند.

  • تولید نیرو

همچنین یکی از کاربردهای اصلی آن است. مهندسی مکانیک اساساً به دلیل نیاز به پیشرفت در مورد قدرت و انرژی ایجاد شده است. ایجاد توربین ها و انرژی هسته ای به لطف مهندسی مکانیک توسعه یافته اند.

همچنین با همکاری مهندسین برق در زمینه حمل و نقل ، جایی که به ایجاد تجهیزات و نیرو کمک می کند ، واقعاً حضور دارد.

بسیاری از زیر رشته ها!

همچنین لیست گسترده ای از زیر رشته ها وجود دارد. در واقع هرچه فناوری و نوآوری بیشتر شود ، مهندسی مکانیک بیشتر توسعه یافته و به قلمرو جدیدی می رود و منجر به ترکیبی از رشته های مختلف می شود.

به عنوان مثال ، مکاترونیک ترکیبی از مکانیک و الکترونیک است و یک شاخه بین رشته ای مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و مهندسی نرم افزار است.

دامنه مهندسی مکانیک بسیار زیاد است ، زیرا در بسیاری از زمینه ها کاربردهایی پیدا می کند. مهندسی مکانیک در واقع موارد زیادی مانند مهندسی خودرو ، مهندسی صنایع ، فناوری نانو ، آنالیز ساختاری ، روباتیک ، ارگونومی را در بر می گیرد. ما نمی توانیم همه چیز را در اینجا لیست کنیم ، اما این رشته در دنیای واقعی ما همه جا است.

حکاکی امروز در مورد مهندسی مکانیک چیست؟

ابزارهای مدرن

ابزارهای مدرن زیادی برای تکنیک های جدید ساخت استفاده می شود. تحلیل و طراحی در مهندسی مکانیک امروزه توسط ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ، مهندسان مکانیک از تجزیه و تحلیل عناصر محدود FEA ، دینامیک سیالات محاسباتی CDF ، طراحی به کمک رایانه CAD ، حالت های خرابی و تحلیل اثر FMEA استفاده می کنند. همه این ابزارها به مهندسان مکانیک این امکان را می دهند که روی ساخت مدل های سه بعدی کار کنند.

نرم افزار CAD و پرینت سه بعدی برای طراحان مکانیک و مهندسین مفید است تا بتوانند روی طرح ها ، نمونه های اولیه کار کنند و به همان اندازه که می خواهند تکرار کنند. در واقع ، نرم افزارهای سه بعدی اجازه می دهند تا حتی پیچیده ترین پروژه های جدید را مدل سازی ، تجسم و شبیه سازی کنند. همین حالا به بهترین نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی برای مهندسی مکانیک نگاهی بیندازید و شروع به ایجاد نقشه های فنی و مدل های پیچیده سه بعدی کنید!

تحصیلات

کار به عنوان یک مهندس مکانیک بدیهی است که به اختراع سیستم های عملکردی نیاز به دانش زیادی در علم مکانیک دارد. آموزش در مهندسی مکانیک از لحاظ تاریخی بر پایه و اساس محکمی در ریاضیات و علوم پایه گذاری شده است. آیا می خواهید مهندس مکانیک شوید؟ آخرین پست وبلاگ ما در مورد بهترین مدارس برای مطالعه مهندسی مکانیک را بررسی کنید. ما برای انتخاب بهترین مدرسه و کسب بهترین مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس به شما تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم. آموزش و پرورش با تغییرات سریع فناوری ها سازگار است. شما همه چیز راجع به قدرت مواد ، علوم فیزیکی ، تولید و مهندسی صنایع و غیره خواهید دانست! هر آنچه شما نیاز دارید بخشی از آینده مهندسی مکانیک خواهد بود!

 

حکاکی امروز در مورد مهندسی مکانیک چیست؟

مهندس مکانیک امروز چه کاری انجام می دهد؟

او مجبور است مشکلات را تحلیل کند و دستگاههای مکانیکی برای حل آنها بسازد. مهندس مکانیک دائماً در حال نوآوری است ، روی طراحی و طراحی مجدد کار خواهد کرد ، نمونه های اولیه را توسعه می دهد ، روی نتایج آزمایش کار می کند و روند ساخت را دنبال می کند. این می تواند باتری ، ماشین های تولید کننده انرژی مانند موتورهای احتراق داخلی ، توربین های گازی و یا هر سیستم دیگری مانند تبرید یا تهویه هوا باشد دریغ نکنید که نظرات خود را درباره تکامل مهندسی مکانیک با ما در میان بگذارید.

آیا شما یک پروژه مهندسی مکانیک مورد نظر برای توسعه دارید؟ آیا در مورد پرینت سه بعدی فکر کرده اید؟ استفاده از خدمات پرینت سه بعدی آنلاین ما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با تیم فروش ما تماس بگیرید ، یا پرونده های سه‌بعدی خود را مستقیماً در سرویس پرینت سه بعدی آنلاین ما بارگذاری کنید.