فقط به این دلیل که یک پرینتر سه بعدی در مشخصات پرینتر “وضوح بالا” دارد ، به این معنی نیست که قطعات پرینت سه بعدی شما دقیق باشند.

درک معنای دقت و تحمل برای دستیابی به عملکرد پرینت سه بعدی معنی دار برای هر کاربرد ضروری است. در این مقاله، خواهیم دید که این اصطلاحات به چه معنی است و چگونه می توان در زمینه پرینت سه بعدی درباره آنها فکر کرد؟

 

دقت و تلرانس پرینت سه بعدی

تعریف دقت ، دقت و تحمل

بیایید با تعاریف شروع کنیم: تفاوت بین دقت ، دقت و تحمل چیست؟ برای هر اصطلاح ، از یک هدف – مثالی مشترک برای باز کردن این مفاهیم – برای تجسم معنا استفاده خواهیم کرد.

 

دقت

دقت این است که اندازه گیری به مقدار واقعی نزدیک است. در مورد هدف ، ارزش واقعی ارزش پول است. هرچه به هدف قرار دادن گاو نر نزدیکتر باشید ، شات شما دقیق تر خواهد بود. در دنیای پرینت سه بعدی، مقدار واقعی برابر با ابعادی است که شما در CAD طراحی یا مهندسی معکوس می کنید. میزان پرینت سه بعدی تا چه اندازه با طراحی دیجیتال نزدیک است؟

 

دقت، درستی

دقت تکرارپذیری یک اندازه گیری را اندازه گیری می کند – عکس های شما در هدف چقدر است؟ دقت فقط این قوام را اندازه گیری می کند. هر بار ممکن است عکس های شما در همان نقطه قرار بگیرند ، می توانید برای تولید نتایج مورد انتظار خود برای هرپرینتر سه بعدی به دستگاه خود متکی باشید؟

 

دقت ، تولورانس ، پرینت سه بعدی

از نظر مهندسی گسترده ، “دقیق” به طور کلی تکرارپذیری را اندازه می گیرد. هنگام مقایسه موادپرینت سه بعدی ، “دقیق” می تواند به موادی که قادر به پرینت هندسه های بسیار پیچیده هستند اشاره کند.

 

تولورانس

دقیقاً چقدر دقیق نیاز دارید؟ این با تحمل و تحمل توسط شما تعریف شده است. چه مقدار اتاق wiggle در برنامه خود دارید؟ واریانس قابل قبول در نزدیکی به اندازه گیری که دقت در آن زیاد است چیست؟ این به پروژه شما بستگی دارد ، برای مثال ، یک جزء با مونتاژ مکانیکی پویا به تحمل های محکم تری نسبت به چیزی مثل یک محفظه پلاستیکی ساده نیاز دارد.

اگر شما یک تحمل را تعریف می کنید ، احتمالاً شما نیز می خواهید صحت داشته باشید ، بنابراین فرض می کنیم دقت تیراندازی در گاو نر را اندازه می گیریم. پیش از این ، ما عکس هایی را که در سمت راست تصویر گرفته شده بود به عنوان دقیق تعریف نکردیم.

 

تولورانس

دقت ، تولورانس پرینت سه بعدی

با این حال ، اگر دامنه تحمل شما نسبتاً گسترده باشد ، ممکن است اشکالی ندارد. عکس ها به همان اندازه در هدف در سمت چپ نزدیک نیستند ، اما اگر دامنه دقت قابل قبول از فاصله 2.5 حلقه پوند باشد، در این صورت شما باید مشخصات خود را ببینید.

معمولاً دستیابی و نگه داشتن تحمل های محکم به معنای هزینه های بالاتر تولید و تضمین کیفیت است.

 

چگونه می توان دقت در پرینت سه بعدی را درک کرد

هنگام فکر کردن در مورد دقت در پرینت سه بعدی ، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید اما تشخیص نیازهای خاص شما نیز مهم است.

برای مثال ، یک پرینتر سه بعدی دقیق اما نادرست ممکن است بهترین انتخاب برای برخی از برنامه ها باشد. یک دستگاه مدل سازی رسوبی با فیوز کم هزینه FDM قطعات دقیق تری تولید می کند ، اما برای یک مربی که برای اولین بار در مورد پرینت سه بعدی به دانش آموزان آموزش می دهد ، شاید برای مدل مهم نباشد که دقیقاً با CAD دانش آموز مطابقت داشته باشد.

با این وجود ، دانستن اینکه پرینتر به طور مداوم مطابق قول خود عمل خواهد کرد و کیفیت مورد انتظار از آن را تولید می کند ، در حد تحمل هایی که کاربر از آن استفاده می کند ، می تواند برای یک تجربه موفق بسیار مهم باشد.

راهنمای عمیق ما در مورد پرینتر های سه بعدی FDM در مقابل SLA 3D را بخوانید تا بدانید که چگونه آنها از نظر کیفیت پرینت ، مواد ، برنامه ها ، گردش کار ، سرعت ، هزینه و سایر موارد مقایسه می کنند.

 

تکنولوژی پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی یک فرآیند افزودنی است ، بنابراین قطعات به صورت لایه ای ساخته می شوند. هر لایه فرصتی برای عدم دقت ایجاد می کند و فرایندی که توسط آن لایه ها تشکیل می شوند بر میزان دقت یا تکرارپذیری روی دقت هر لایه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، در پرینت سه بعدی FDM ، لایه ها توسط نازل اکسترود می شوند که فاقد کنترل و توانایی دستیابی به جزئیات پیچیده ای است که سایر فرآیندهای پرینت سه بعدی می توانند ارائه دهند.

 

تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

از آنجا که لایه ها اکسترود شده اند ، ممکن است قطعات FDM نادرستی در مورد ویژگی های پیچیده نشان دهند. (قسمت FDM در سمت چپ ، قسمت SLA در سمت راست).

از آنجا که لایه ها اکسترود شده اند ، ممکن است قطعات FDM نادرستی در مورد ویژگی های پیچیده نشان دهند. (قسمت FDM در سمت چپ ، قسمت SLA در سمت راست).

در پرینت سه بعدی stereolithography (SLA) ، مواد رزین مایع توسط یک لیزر بسیار دقیق برای تشکیل هر لایه درمان می شوند ، که می تواند به جزئیات بسیار ظریف تری دست یابد و برای دستیابی مکرر به نتایج با کیفیت بالا ، قابل اطمینان تر است.

به طور مشابه ، پرینت سه بعدی انتخابی لیزر لیزر SLS به دقت لیزر برای ادغام پودر نایلون به قسمتهای جامد متکی است.

مشخصات پرینترسه بعدی به تنهایی نشانگر دقت بعدی بعدی نیست. یکی از نادرست نمایش دقت در فناوریهای مختلف پرینت سه بعدی ، توصیف وضوح XY به عنوان دقت بعدی است.

برای پرینترهای سه بعدی پردازش نور دیجیتال DLP ، وضوح تصویر XY اندازه پیکسل پیش بینی شده است.

بسیاری از سیستم های پرینتر سه بعدی از این اندازه پیکسل پیش بینی شده یا وضوح XY به عنوان شکل کلی دقت استفاده می کنند – به عنوان مثال ، اندازه پیکسل پیش بینی شده 75 میکرون را اندازه می گیرد و ادعا می کند که دقت دستگاه 75 میکرون ± است.

راهنمای ما در مورد پرینت SLA در مقابل DLP 3D را ببینید که در آنجا جزئیات دو فرآیند پرینت سه رزین سه بعدی را طی می کنیم و نحوه مقایسه آنها را بررسی می کنیم.

با این حال ، این داده ها هیچ تاثیری در میزان دقیق بودن یک بخش چاپی ندارد. منابع خطایی بسیاری وجود دارد که هنوز هم تأثیر آن بر صحت ، از مؤلفه ها ، تا کالیبراسیون ، تا دو مورد دیگر را شامل می شود: مواد و پردازش پس از آن در نهایت ، بهترین راه برای ارزیابی یک پرینتر سه بعدی ، بازرسی از قطعات واقعی است.

 

مواد

دقت نیز ممکن است بسته به نوع مواد برای پرینتو خصوصیات مکانیکی آن مواد متفاوت باشد ، که می تواند تاثیری بر احتمال پرینت شدن پرینت نیز داشته باشد.

 

حمل در پرینت سه بعدی

برخلاف ماشینکاری، در جایی که قطعات به تدریج در معرض تحمل های محکم تر قرار می گیرند، پرینت سه بعدی یک مرحله تولید خودکار را دارد. در حالی که نمای پیچیده باعث افزایش هزینه های فرآیندی مانند فرز CNC می شود ، پیچیدگی در پرینت سه بعدی اساساً رایگان است ، اگرچه تحمل یک قسمت پرینتر سه بعدی را نمی توان به طور خودکار فراتر از آنچه پرینترهای سه بعدی می تواند بدون توسل به روشهای تفریق تصفیه کند ، تصفیه کرد.

پرینت سه بعدی اگر پیچیدگی ناخوشایندی مانند زیرپوش و سطوح پیچیده داشته باشید گزینه ای عالی است و لزوماً نیازی به دقت بالاتر از سطح 0.005 پوند (ماشینکاری استاندارد) ندارید. تحمل فراتر از ماشینکاری استاندارد باید از طریق تمیز کردن دست یا ماشینکاری ، در هر دو قسمت پرینتر سه بعدی و قطعات CNC ، به صورت تفکیکی حاصل شود.

SLA دارای بالاترین تحمل فن آوری های پرینت سه بعدی تجاری در دسترس تجاری سه بعدی است. در مقایسه با دقت ماشینکاری ، تحمل پرینت SLA 3D جایی بین ماشینکاری استاندارد و ماشینکاری دقیق است.

به طور کلی ، مواد سازگار تر SLA نسبت به مواد سفت و سخت تر منطقه تحمل گسترده تری خواهند داشت. هنگام پرینت قطعات برای مجامع به طور خاص ، طراحی برای تحمل مناسب و تناسب باعث کاهش زمان پس از پردازش و سهولت مونتاژ می شود و باعث کاهش هزینه مواد تکرار می شود.