آیا می دانید که اسکن سه بعدی می تواند راهی برای شروع یک پروژه پرینت سه بعدی باشد؟ در واقع ، ساختن نمای سه بعدی از یک شی می تواند از ابتدا با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی یا با استفاده از یک فرآیند اسکن سه بعدی ساخته شود. اگر به این روش سه بعدی علاقه دارید ، شاید بخواهید بدانید که چگونه کار می کند. تمام پاسخ های مورد نظر خود را در این پست وبلاگ خواهید یافت.

اسکن سه بعدی چیست ، چگونه کار می کند و چگونه می توان از این برای پرینت سه بعدی استفاده کرد؟ بیایید

اسکن سه بعدی چیست؟

اسکن سه بعدی فرآیندی است برای تجزیه و تحلیل یک شی از دنیای واقعی ، جمع آوری تمام داده ها به منظور بازآفرینی شکل و ظاهر آن ، به صورت دیجیتالی. با تشکر از این فرایند ، شی می تواند به یک مدل سه بعدی تبدیل شود ، که می تواند به عنوان پایه ای برای پروژه سه بعدی مورد نظر شما کمک کند ، اما می تواند برای بازسازی ، تجزیه و تحلیل یا شبیه سازی ایده ها نیز مفید باشد.

ماشین ها و روش های مختلفی برای اسکن اشیاء سه بعدی وجود دارد. ممکن است شما آن را نمی دانید ، اما راه های مختلفی برای ایجاد نسخه دیجیتالی یک شی واقعی وجود دارد. ما می خواهیم با جزئیات بیشتری در مورد چگونگی عملکرد هر یک از آنها ببینیم. روشهای مختلف اسکن سه بعدی مختلف وجود دارد ، اما امروزه ما بر روی سه مورد از آنها تمرکز خواهیم کرد که می توانیم به عنوان اصلی ترین آنها در نظر بگیریم: اسکن لیزر سه بعدی ، فتوگرامتری و اسکن نور ساختاری. انتخاب تکنیک اسکن سه بعدی در رابطه با پروژه شما یا متناسب با آن انجام می شود.

اسکن سه بعدی چگونه کار می کند؟

اسکن لیزر سه بعدی مطمئناً رایج ترین و پرکاربردترین تکنیک اسکن سه بعدی است. به صورت دیجیتالی شکل شی را با استفاده از نور لیزر ضبط می کنید تا یک نمایش دیجیتالی از جسم واقعی را بدست آورید. این اسکنرهای سه بعدی قادر به اندازه گیری جزئیات بسیار خوب و گرفتن اشکال با فرم آزاد برای تولید ابرهای بسیار دقیق هستند.

این روش اسکن لیزری برای اندازه گیری و بازرسی هندسه های پیچیده مناسب است. این اجازه می دهد تا اندازه گیری ها و داده ها را از جایی که با روش های سنتی غیر عملی است دریافت کنید!

یک اسکنر که از نور لیزر استفاده می کند کمی شبیه به دوربین است: فقط می تواند آنچه را که در دیدگاه خود است ثبت کند. با این فرآیند ، یک نقطه یا خط لیزر بر روی یک شی از دستگاه پیش بینی می شود و یک سنسور فاصله تا سطح این شی را اندازه گیری می کند.

با پردازش این داده ها می توان آن را به یک شبکه مثلثی و سپس به یک مدل CAD تبدیل کرد.

فتوگرامتری

فتوگرامتری علمی برای اندازه گیری از عکسهاست! به نظر می رسد بسیار ساده است ، نه؟ در این روش از پارالاکس بدست آمده بین چندین عکس ، گرفته شده از دیدگاههای مختلف استفاده می شود. از فتوگرامتری می توان برای ضبط زمینه های پیچیده حرکت D2 و3Dاستفاده کرد. این استریوسکوپی بینش دو چشمی انسان را تقلید می کند ، و از آن برای بدست آوردن کلیه اطلاعات اشیاء فیزیکی موجود استفاده می شود. در واقع ، این فرایند داده های مربوط به شکل ، حجم و عمق موضوعی را که می خواهید اسکن کنید ، جمع آوری می کند.

این روشی است که برای تبدیل چندین تصویر به یک طراحی دقیق سه بعدی استفاده می شود. این به شما امکان نمی دهد که دقیق ترین نتیجه را بدست آورید ، اما با استفاده از نرم افزار خوب فتوگرامتری می توانید به یک نتیجه رضایت بخش برسید!

اسکن نور ساختاری

با استفاده از این روش اسکن ساختاری نور ، یکی از موقعیت های دوربین مورد استفاده در روش های اسکن قبلی در واقع توسط پروژکتور جایگزین می شود که الگوهای مختلف نور را بر روی سطح یک شی طراحی می کند. نحوه ضبط اشیاء از این الگوهای ضبط شده و امکان ایجاد اسکن سه بعدی را فراهم می آورد.

فرایند اسکن نور ساخت یافته در فناوری های تشخیص چهره یا محیط استفاده می شود.

چگونه از اسکن سه بعدی استفاده کنیم؟

اگر فقط بخواهید یک شی موجود را ایجاد کنید ، اسکن سه بعدی می تواند یک تکنیک سریعتر و آسان تر باشد. وقتی مدل سه بعدی خود را تهیه کردید ، می توانید اصلاحاتی را به آن اضافه کنید ، در واقع می تواند یک پایه عالی برای شروع پروژه شما باشد.

کاربردهای این اسکن های سه بعدی چیست؟

بخش پزشکی واقعاً از این فناوری اسکن استفاده می کند. همچنین از اسکن های سه بعدی در ایجاد پروتز برای بیماران ساخته شده است. استفاده از اسکن های سه بعدی در حال حاضر در بخش دندانپزشکی کاملاً رایج است ، به عنوان مثال ، مشاهده ، شبیه‌سازی گزینه ها یا حتی ایجاد برخی از وسایل دندانپزشکی مانند بریس ، ایمپلنت و پروتز دندان. استفاده از اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی برای جلوگیری از همه مضرات قالب ها و کل مراحل ایجاد این قالب ها بسیار مناسب است.

اسکن سه بعدی مزایای بی شماری دارد. این حتی یک راه حل برای داده های بورس است که بعدا می توانیم از آنها استفاده کنیم. آیا می دانید برخی از اسکنرهای سه بعدی نوتردام ، کلیسای جامع فرانسوی که در تاریخ 15 آوریل 2019 به طور جزئی سوخته اند ، می توانند برای ترمیم آن استفاده شوند؟ اسکن سه بعدی پتانسیل های زیادی دارد.

امیدواریم که این پست به شما کمک کند تا روش کار اسکن های سه بعدی را به روشنی ببینید. آیا قبلاً از برخی از این روشهای اسکن سه بعدی استفاده می کنید؟