آیا می دانید ساخت مواد افزودنی در واقع اصطلاحی است که چندین فرآیند تولید را تعیین می کند؟ به نظر می رسد امکانات پرینت سه بعدی بی پایان است و انتخاب فرآیند مناسب و مواد مناسب می تواند به شما در بهبود محصولات و فرآیند تولید کمک کند.

اما برای این کار ، شما باید انتخاب صحیحی را انجام دهید ، در غیر این صورت ، استفاده شما از تولید افزودنی می تواند به جای اینکه یک قدم واقعی و تغییر بازی برای تجارت شما باشد ، می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. در اینجا بهترین راهنمایی های ما برای کمک به شما در انتخاب بین تمام مراحل پرینت سه بعدی وجود دارد!

 

انتخاب مواد پرینت سه بعدی مناسب

تمایل به استفاده از فناوری پرینت سه بعدی چیز خوبی است ، اما ابتدا باید بطور مشخص مشخص کنید که پروژه مورد نظر شما برای ساخت چیست و ویژگی های قطعات مورد نیاز شما چیست. ما هر روز این سرویس را با خدمات پرینت سه بعدی آنلاین خود می بینیم ، مشتریان ما پرونده ها و پروژه های سه بعدی مختلفی را برای بسیاری از صنایع مختلف برای ما ارسال می کنند. از معماری گرفته تا مهندسی پزشکی و مکانیک ، هر پروژه الزامات خاص خود را خواهد داشت. برای همه این پروژه ها ، یک ماده خاص انتخاب خواهد شد.

در حالی که از تولید افزودنی استفاده می کنید ، از بین مواد مختلف پرینت سه بعدی ، از پلاستیک گرفته تا رزین ، یا فلز ، انتخابی خواهید داشت. اما به خاطر داشته باشید که طیف گسترده ای از مواد پلاستیکی مختلف ، رزین یا فلزات با خصوصیات فنی مختلفی وجود دارد. علاوه بر این ، نه تنها پلاستیک های مختلف ، بلکه فرایندهای مختلفی وجود دارند و گاهی اوقات ، فرآیندهای متفاوتی برای همان مواد! در اینجاست که می توان پیچیده تر شد و انتخاب صحیح را انجام داد.

انتخاب یک فرآیند با توجه به خواص

وسایل مد و قطعات مکانیکی هوانوردی با همان فناوری پرینت سه بعدی یا همان ماده پرینت نمی شوند زیرا این قطعات به خواص مکانیکی یکسانی نمی خواهند.

این اولین گام در حالی است که به دنبال یک پرینت برای پرینت سه بعدی هستید: برای ایجاد این قطعات به چه چیزی نیاز دارم؟ آیا مواد باید در برابر حرارت مقاوم باشند؟ آیا باید انعطاف پذیر ، محکم باشد؟ میزان دقت مورد نیاز چقدر است؟ گزینه های نهایی در دسترس برای این ماده چیست؟

تمام پاسخ های این سؤالات روند پرینت سه بعدی مورد نیاز شما را تعیین می کند. ما می خواهیم با پاسخ به این سؤالات به شما کمک کنیم!

آیا شما نیاز به پرینت مواد انعطاف پذیر دارید؟

اگر می خواهید با استفاده از تولید افزودنی ، قطعات قابل انعطاف ایجاد کنید ، چندین انتخاب وجود دارد. فن آوری های اصلی برای به دست آوردن قطعات انعطاف پذیر عبارتند از: انتخابی لیزر Sintering ، و HP Multi Jet Fusion.

بسته به ضخامت دیواری که تصمیم دارید پرینت کنید ، MultiJet Fusion PA12 برای هر دو قسمت سخت و انعطاف پذیر قابل استفاده است. با ضخامت دیواره 0.6 میلی متر می توانید قطعات انعطاف پذیر را بدست آورید.

PEBA یک ماده لاستیکی مانند ، کاملاً مقاوم و دارای قطعات پلاستیکی قابل انعطاف کاربردی برای نمونه های اولیه و محصولات نهایی است. این ماده بیش از انعطاف پذیری ، مقاومت خوبی در برابر ضربه ، بازگشت انرژی و مقاومت در برابر خستگی دارد.

اما پرینت سه بعدی SLS تنها راهی برای تهیه مواد انعطاف پذیر نیست. فناوری DLS (CLIP) توسعه یافته توسط Carbon همچنین امکان بسیار خوبی برای به دست آوردن قطعات انعطاف پذیر را ارائه می دهد.

پلی اورتان الاستومری ، که همچنین EPU نامیده می شود ، یک الاستومر پلی اورتان با کارایی بالا است. این ماده فوق العاده ای از قبیل کوسن ، واشر و مهر و موم یا هر پروژه ای است که به خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر پارگی نیاز دارد.

آیا نیاز به پرینت مواد مقاوم در برابر حرارت دارید؟

بسیاری از پروژه ها می توانند به بعضی از قسمت های مقاوم در برابر حرارت نیاز داشته باشند ، و قطعاً جنبه ای را که باید هنگام انتخاب مواد خود در نظر بگیرید. اگر به نظر می رسد پرینت سه بعدی فلزی بهترین گزینه است ، برخی از قطعات پلاستیکی ایجاد شده از طریق پرینت سه بعدی SLSاز مقاومت خوبی در برابر درجه حرارت بالا برخوردار هستند.

MultiJet Fusion PA12 می تواند در برابر تابش از 700 تا 800 درجه سانتیگراد مقاومت کند اما این مقاومت بسته به ابعاد و ضخامت قسمت بستگی دارد. با توجه به خاصیت اشتعال پذیری آن ، درجه اشتعال پذیری مواد Multijet Fusion PA 12 به دست می آید و توسط UL با ضخامت 0.75 میلی متر توسط UL تأیید می شود.

هنگامی که گرما می آید ، فلزات مقاوم ترین مواد هستند ، اما بگذارید ببینیم مقاوم ترین مواد چیست.

تیتانیوم ، سه بعدی پرینت شده با استفاده از لیزر مستقیم فلز ، یک ماده با خواص مکانیکی بالا است. تیتانیوم نه تنها با دوام و در برابر اکسیداسیون مقاوم است. در واقع ، این ماده از نقطه ذوب بسیار بالایی برخوردار است: 1660 درجه سانتیگراد یا 3260 درجه فارنهایت. این خاصیت مقاومتی آن را به عنوان یک ماده پرکاربرد برای کاربردهای هوایی یا هوافضا تبدیل می کنند.

فولاد ضد زنگ همچنین در ساخت مواد افزودنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز همچنین از نقطه ذوب بالایی برخوردار است: 1400 درجه سانتی گراد. این ماده در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و در ایجاد قطعات فلزی مقاوم در برابر گرما و سایش از فرصت های بسیار خوبی برخوردار است.

آیا شما نیاز به پرینت با ارزان ترین مواد دارید؟

چه کسی گفته است که تولید مواد افزودنی فرایندی گران است؟ برای برخی از مراحل روند توسعه شما نباید برای یک نتیجه خوب هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد ، مانند اثبات مفهوم یا مراحل نمونه سازی. بار دیگر ، Selector Laser Sintering گزینه های مختلفی را برای شما ارائه می دهد.

با استفاده از فن آوری های دیگری مانند تکنیک های مدل سازی Deposition یاFDM ، به مواد رشته ای ارزان نیز دسترسی خواهید داشت.

ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) ، بخشی از خانواده پلیمرهای گرمانرم. این ماده برای افرادی که دارای پرینتر سه بعدی دسکتاپ هستند ، بسیار محبوب است زیرا استفاده از آن بسیار آسان است ، کارایی آسانی دارد و قیمت کم دارد. با این وجود ، قطعات پرینت شده با این فناوری به اندازه قطعات پرینت شده با پرینترهای صنعتی SLS 3D دقیق و فنی نخواهند بود.

آیا به پرینت قطعات سه بعدی واقعاً نیاز دارید؟

با پرینت های سه بعدی خود می خواهید به چه سطحی از جزئیات برسید؟ شما لزوماً نیازی به همان دقت را برای نمونه های اولیه نسبت به محصولات نهایی ندارید. عواملی مانند دقت ، اندازه ساخت و ارتفاع لایه در هنگام انتخاب روند پرینت سه بعدی بسیار مهم هستند. به عنوان یک نشانه ، در اینجا به طور متوسط ​​ضخامت لایه با این فناوری محبوب پرینت سه بعدی قابل دستیابی است.

آیا به یک قسمت شفاف نیاز دارید؟

قطعات پرینت سه بعدی شفاف کاملاً با استفاده از تولید افزودنی ساخته می شوند. در واقع مواد و فرایندهای مختلفی برای دستیابی به این نتیجه عالی وجود دارد.

VeroClear یک رزین سه بعدی است که با استفاده از فناوری Polyjet پرینت شده است. محصول نهایی ساخته شده با این رزین دارای سطح صافی است که می توان آن را جلا داد تا شفافیت کاملی برای رزین شفاف ایجاد شود!

PETG یا همان پلی اتیلن ترفتالات گلیکول ، احتمالاً واضح ترین رشته پرینت سه بعدی برای پرینترهای سه بعدی FDM است. تفاوت بین استفاده از این ماده و رزین Veroclear در صحت خواهد بود! Polyjet می تواند قطعات بسیار مفصلی ایجاد کند که FDM هرگز نتواند به آنها برسد.