اگر با اصطلاح اسکن سه بعدی آشنایی ندارید ، ممکن است اسکن بارکد یا اسکن بدن در فرودگاه به ذهن شما خطور کند. در حالی که یک اسکنر سه بعدی لیزر ممکن است کمی شبیه به فناوری بیگانه باشد ، در واقع این یک ترکیب الکترونیکی و اپتیک بسیار دقیق است که در یک واحد قابل حمل و قابل حمل بسته شده است. اسکن لیزری سه بعدی یک نمایش دیجیتالی از یک جسم فیزیکی را به شکل ابر نقطه ایجاد می کند که بعدا می تواند به یک مدل سه بعدی تبدیل شود.

اسکن لیزر سه بعدی چیست؟

به زبان ساده ، اسکن سه بعدی روشی غیر تهاجمی و غیر مخرب برای جمع آوری داده های اندازه گیری است. با استفاده از پالس های نور لیزر ، شکل اشیاء بدنی ، ساختمان ها ، زیرساخت ها و غیره را ضبط می کند. از آنجا که اسکن در حال انجام است ، نقاط اندازه گیری شده را در پرونده هایی به نام ابرهای نقطه ذخیره می کند. نور لیزر قادر است هر نوع فرم آزاد را در محدوده خود ضبط کند ، تا حد بسیار غافلگیر کننده ای از جزئیات خوب.

اسکن سقف

ابرنقاط
اسکن لیزر سه بعدی روش استاندارد صنعت برای گرفتن شکل و اندازه دقیق یک ساختمان ، نیروگاه یا یک شی بسیار بزرگ. استفاده از اسکن لیزر سه بعدی بسیار بهتر از روش قدیمی انجام اقدامات اندازه گیری دستی است. اسکن لیزری سه بعدی با سرعت بخشیدن به کارهای اندازه گیری و کاهش یا از بین بردن خطاهای جمع آوری داده ها ، می تواند فرآیند مهندسی معکوس و طراحی را بهبود بخشد.

اسکنرهای لیزر سه بعدی معمولاً برای نقشه برداری در محل از توپوگرافی ، ساختار ساختمان داخلی و خارجی ، لوله کشی ، مجرا و تجهیزات استفاده می شوند. همچنین می توان از آنها برای ممیزی موجودی مواد استفاده کرد. این برای حسابرسی چقدر مفید است؟ بگذارید در یک مثال توضیح دهم. به دلیل شکل آزاد ، مواد و خاکهای سست آن سخت نیستند. در گذشته معمولاً اندازه گیری ها با استفاده از قد ، عرض و طول انجام می شد. با این وجود با استفاده از اسکن لیزر سه بعدی ، ما می توانیم به صورت دقیق شکل شمع خاکی را در یک مدل سه بعدی ضبط کرده و میزان آن را تا حدی دقیق تر محاسبه کنیم. صحت این فرآیند ، آن را برای محاسبه حجم موجودی انبارها و اهداف حسابرسی مناسب می کند.

انبار سه بعدی اسکن
انبار نامنظم شکل
شمع خاکی به صورت سه بعدی.
چرا اسکن لیزر سه بعدی؟
دلایل بسیاری وجود دارد:

کم هزینه
محیط های بزرگ را به سرعت ضبط کنید
در وقت و هزینه صرفه جویی کنید
اندازه گیری را مستقیماً از اسکن بگیرید
مدل های CAD “as-build” یا “design-intent” ایجاد کنید
مدلهای CAD ایجاد کنید که با اتوکد سازگار باشد
مدل های BIM را در Autodesk Revit ایجاد کنید
تصاویر ارتو و پلان و ارتفاع را ایجاد کنید
محاسبه حجم برای موادی که شکل هندسی معمولی ندارند.
سازه های بزرگ را برای نقص بازرس

اسکن سقف

فرض می کنم اگر این مطلب را می خوانید ، می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مدل های سه بعدی کسب کنید. همانطور که گفته می شود ، اگر یک تصویر هزار کلمه ارزش داشته باشد ، یک مدل سه بعدی ارزش هزار عکس دارد. چگونه است؟ خوب ، یک مدل سه بعدی نمایش دیجیتالی از شی یا منطقه است. از آنجا که به شکل دیجیتالی است ، شکل و اندازه دقیق آن را می توان به روش هایی درک کرد که در غیر این صورت ممکن نیست. این همش نیست. مدل سه بعدی را می توان اصلاح کرد تا یک محصول جدید را اصلاح کند یا یک طراحی موجود را ترمیم کند تا بتواند با استفاده از روش های دیگر از قبیل فناوری های فرز ، برش جت آب ، نمونه سازی سریع یا چاپ سه بعدی شیء را به صورت دقیق تولید کند. یا البته اگر نمی خواهید هیچ یک از این موارد را انجام دهید ، فقط می توانید مدل سه‌بعدی را برای نگه داری به عنوان اسناد برای مرجع بعدی اسکن و نگه دارید ، با دانستن اینکه تمام جزئیات پیچیده قسمت هرگز از بین نخواهد رفت ، باید بخشی از بین برود. . آسمان و تخیل شما محدودیتی است که می توانید هنگامی که جسم در فرم دیجیتالی آن است انجام دهید.

فقط یک فکر و یک مثال کوچک در اینجا ، می توان ساختار صورت را اسکن کرد و مدل سه بعدی را قبل از انجام عمل جراحی پلاستیک واقعی ، به سلیقه شما تغییر داد. بهترین قسمت این است که احتمالاً ارزان تر ، ایمن تر و دردناک تر است ، زیرا برای اصلاح یک خطا می توانید زیر چاقو دردناک باشید. چه در مورد چشم؟ بعضی از لیزرها از بینایی برخوردار نیستند.

محدودیت ها؟ چگونه بزرگ می توانم بروم؟ چگونه می توانم بروم؟ چراغ؟ تنظیمات خاص؟
خبر عالی با وجود اسکنرهای مختلف لیزری ، ما قادر به کارخانه های عظیم برای قطعات ریز و در هر چیز موجود در میان هستیم. نمونه هایی از اسکن که انجام داده ایم شامل فضای داخلی و خارجی یک کاپیتول ایالتی ، بناهای تاریخی ، کلیساها و نیروگاهها تا مواردی به اندازه سکه ، قسمت های داخلی ساعتهای گران قیمت مانند رولکس ، قسمت های جداگانه اسلحه و حتی پرانتزهای دندانی است. ما همچنین قادر به سطوح پیچیده آلی مانند بافت نیلوفر آبی هستیم.

در مورد تنظیمات ، اسکنر ما قادر به اسکن در داخل و خارج ازمحل کارش، مناطق روشن یا تاریک و در طیف گسترده ای از اختلاف دما است. بسته به جزئیات دقیق مورد نیاز از اسکنرهای مختلف استفاده می شود. اسکنرهای ما قابل حمل هستند ، بنابراین ما قادر به اسکن در محل مشتری هستیم. اما معمولاً اگر به اندازه كافی كوچك باشد ، به مشتریها توصیه می شود كه آن مورد را به نزدیكترین دفتر ما ارسال كنند. این امر به این دلیل است که دفاتر ما از تجهیزات بهتری برخوردار بوده و از تجهیزات بهتری برای اسکن سریع کارها برخوردار هستند.