برنامه های پرینت سه بعدی متعدد هستند. اما دقیقاً با یک پرینتر سه بعدی چه می توان ساخت؟ شما واقعاً ممکن است از تمام کاربردهای تولید افزودنی و تنوع صنایع با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی غافلگیر شوید. اگر از این فناوری جدید هستید ، شاید تعجب کنید که چه کاری می توان باپرینتر سه بعدی ساخت. و حتی اگر قبلاً از تولید افزودنی استفاده می کنید ، ما مطمئن هستیم که هنوز هم برخی از برنامه های پرینت سه بعدی وجود دارند که هرگز به آنها فکر نکرده اید! در این مقاله ما قصد داریم آنچه را که می توان با این ماشین های سه بعدی انجام داد بررسی کنیم و ایده های پرینت سه بعدی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

ابتدا خواهیم دید که در سطح جهان چگونه پرینت سه بعدی می تواند یک دارایی واقعی برای برنامه های کاربردی حرفه ای باشد ، و سپس نمونه های مختلف دشواری را می توان در مورد پرینتر سه بعدی مشاهده کرد. از خانه پرینت سه بعدی گرفته تا کلاه ایمنی دوچرخه پرینت سه بعدی ، در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که یک پرینتر سه بعدی می تواند کمک بزرگی برای هر صنعتی باشد. این می تواند به طور جدی ایده های پرینت سه بعدی به شما بدهد!

بررسی اجمالی: پرینت سه بعدی برای چیست؟

 

بدیهی است ، برای امتحان پرینت سه بعدی ، باید از پرینتر سه بعدی استفاده کنید. این فناوری می تواند مورد استفاده علاقمندان برای ایجاد اشیاء چاپی در زندگی روزمره باشد ، اما به خاطر داشته باشید که این فناوری می تواند کمک بزرگی برای استفاده حرفه ای باشد. این قابل اجرا در هر صنعتی است ، از ایجاد کالاهای مصرفی گرفته تا کاشت دندان ، همه چیز ممکن است. شاید تعجب کنید که چگونه پرینت سه بعدی می تواند در داخل شرکت شما مفید باشد. تولید افزودنی مزایای زیادی هم برای نمونه سازی و هم برای تولید دارد و ما به شما توضیح می دهیم که چگونه می تواند یک دارایی مهم برای روند توسعه محصول شما باشد.

پرینترهای سه بعدی با نمونه های اولیه به شما کمک می کنند

فناوری پرینت سه بعدی یک مزیت واقعی برای فرآیند نمونه سازی شما است. در واقع ، این امکان را به شما می دهد تا به منظور دستیابی به شی کامل پرینت شده سه بعدی کامل ، تکرار کنید. با استفاده از این تکنیک می توانید روی طراحی مدل سه بعدی خود کار و کارآیی کنید. این روند سریعتر است و شما می توانید بسیاری از نسخه های پروژه خود را با هزینه کمتری نسبت به روش های تولید سنتی ایجاد کنید. این تکنیک به شما امکان می دهد شکل مناسبی به شیء خود ببخشید ، همچنین بتوانید مواد پرینت مناسب پرینت سه بعدی را آزمایش کرده و انتخاب کنید ، بنابراین می تواند کاملاً متناسب با نیاز شما باشد.

تولید با پرینت سه بعدی اکنون امکان پذیر است

پرینت سه بعدی اغلب به عنوان یک فناوری نمونه سازی مشاهده می شود. اما اکنون ، در واقع می توانید از آن برای تولید نیز استفاده کنید. این فناوری بیشتر و بیشتر توسط شرکت ها برای تولید پرینترهای سه بعدی کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ، ما در آخرین گزارش پرینت سه بعدی ما شاهد بودیم که 22٪ در حال رشد کاربران این فناوری از آن برای تولید استفاده می کنند. به لطف تولید افزودنی می توانید محصولات عالی و عالی را تولید کنید. در واقع ، پرینت سه بعدی امکان سفارشی سازی انبوه را فراهم می کند ، که در بعضی از بخش ها مانند صنعت پزشکی واقعاً مهم است. در نتیجه ، پرینت سه بعدی می تواند یک مزیت رقابتی واقعی برای شرکت شما باشد.

بنابراین ، می تواند بسیاری از موارد را در روند تولید شما تغییر دهد. همچنین می تواند به شما در تجدید نظر در زنجیره تأمین خود بپردازد ، شما می توانید با جلوگیری از سرمایه گذاری های ابزاری و کاهش ضایعات مواد ، هزینه های تولید را کاهش دهید. علاوه بر این ، استفاده از یک پرینتر سه بعدی تولید دسته های کوچک را امکان پذیر می کند ، و این مثالی است که مثلاً هنگام شروع یک تجارت جدید ، می تواند راحت باشد. تولید انبوه باپرینت سه بعدی نیز امکان پذیر است ، لزوماً نیازی به استفاده از قالب تزریق یا سایر مراحل تولید سنتی ندارید.

همانطور که مشاهده می کنید ، شرکت شما می تواند از تولید مواد افزودنی به روش های مختلف بهره مند شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه پرینت سه بعدی در داخل یک شرکت داشته باشید ، ما 9 دلیل اصلی را برای متقاعد کردن رئیس خود برای استفاده ازپرینت سه بعدی ذکر کرده ایم.نوآوری های جدید و پرینترهای سه بعدی جدید که وارد بازار می شوند

در این مقاله خواهید دید که در حال حاضر بسیاری از امکانات و فناوری های موجود در بازار وجود دارد. می توانید از پرینترهای سه بعدی استفاده کنید تا در ایجاد بسیاری از پروژه های مختلف به شما کمک کند. علاوه بر این ، با ظهور فن آوری های جدید مانند پرینترهای فلزی سه بعدی یا پرینترهای سه بعدی در مقیاس بزرگ ، امکان پرینت سه بعدی حتی پروژه های چشمگیرتر نیز فراهم شده است. با استفاده از مواد بسیار مقاوم مانند بتن یا فلز ، می توانید سازه های بزرگ و قوی را پرینت کنید.

به طور دقیق تر ، می توانید با یک پرینتر سه بعدی چه چیزی ایجاد کنید؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است: تقریباً همه چیز. در واقع ، تقریباً همه چیز قابل پرینت سه بعدی است. می توانید یک پروژه کامل ، یک دستگاه یا فقط برخی از قسمت های آن را چاپ کنید. ما نمونه هایی از آنچه می توانید با یک پرینتر سه بعدی ایجاد کنید را برای شما بیان می کنیم. بدیهی است که بسیاری از فناوریهای مختلف پرینت سه بعدی وجود دارد ، بنابراین شما باید از پرینتر متناسب با نیاز خود استفاده کنید یا از یک سرویس پرینت سه بعدی آنلاین مانندساویس صنعت پارس برای استفاده از پرینترهای حرفه ای سه بعدی ما استفاده کنید. پس از طراحی سه بعدی خود برای پروژه پرینت سه بعدی ، باید نوع فناوری پرینت سه بعدی را انتخاب کنید که متناسب با ایده های شما باشد.

فناوریهای مختلفی که توسط پرینترهای سه بعدی ارائه می شود چیست؟

در اینجا فن آوری های عمده ای در صنعت تولید افزودنی وجود دارد که نیاز به پرینترهای سه بعدی خاص دارد:

Seltering لیزر انتخابی SLS این فناوری با پودر کردن پودر پلی آمید ریز قطعات پلاستیکی ایجاد می کند. ذرات پودر را مطابق مدل سه بعدی شما بصورت محلی ذوب می کند. برای ایجاد قطعات از یک لایه به روش لایه استفاده می شود.

فناوری CLIP (DLS): این روش چاپ سه بعدی برای تهیه مواد رزین با پرینت سه بعدی ساخته شده است. شما می توانید برای ایجاد قطعات پرینترسه بعدی خود ، به خدمات مختلف رزین در خدمات پرینت سه بعدی ما دسترسی داشته باشید. این فناوری از یک فرآیند فتوشیمیایی استفاده می کند که در آن یک رزین مایع توسط لایه اشعه ماوراء بنفش با لایه جامد شده و برای ایجاد یک قسمت سفت و سخت و دقیق.

Polyjet: همچنین روشی برای چاپ مواد رزین است. پرینترهای سه بعدی لایه های فوتوپلیمر مایع قابل درمان را بر روی سینی ساخت قرار می دهند. برای ایجاد چندین محصول چاپی سه بعدی بسیار دقیق ، روی لایه های ساخت انباشته شده است.

ذوب لیزر انتخابی SLM در این روش از لیزر برای ذرات پودر فلز با هم استفاده می شود. در طی این فرآیند ، پودر کاملاً توسط لیزر ذوب می شود. با توجه به مدل سه بعدی شما ، این قسمت به صورت لایه ای ایجاد می شود. این روش مناسب برای ایجاد قطعات فلزی مقاوم است.

Sintering با لیزر مستقیم فلز DMLS این روش از روش مشابهی با استفاده از تکنیک Selter Laser Sintering استفاده می کند ، اما دمای پخت یکجا نسبت به مواد پلاستیکی بالاتر است (بین 1510 درجه سانتیگراد و 1600 درجه سانتیگراد).

مدل سازی رسوب Fused (FDM): این فناوری رشته می تواند برای انواع پلاستیک مورد استفاده قرار گیرد. این رشته از طریق نازل چاپگر ذوب می شود و لایه ای را با لایه روی یک سکوی ساختاری رسوب می کند.

تکنیک های زیادی برای ایجاد اشیاء پرینت سه بعدی شما وجود دارد. می توان از پرینترهای سه بعدی مختلف استفاده کرد.

نمونه هایی از صنایعی که می توان از پرینترهای سه بعدی استفاده کرد

پرینت سه بعدی برای صنعت پزشکی
پرینت سه بعدی پزشکی در واقع برای کمک به جراحان در نجات جان افراد شروع می شود. پرینترهای سه بعدی در زمینه پزشکی بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این اجازه می دهد تا برای برنامه های مختلف قطعات ایجاد کنید. به عنوان مثال ، تولید مواد افزودنی روشی مناسب برای ایجاد ایمپلنت یا پروتزهای سفارشی است. به این ترتیب پروتزها برای تولید ارزانتر و مقرون به صرفه تر برای بیمار هستند. منجر به پروژه های نوآورانه و صرفه جویی در زندگی ، از جمله این موارد می شود: جراحانی که برای بازسازی پستان از پرینت سه بعدی استفاده می کنند. همچنین راهی مناسب برای ایجاد ابزاری کاملاً متناسب با جراحی های پیچیده است. اگر در بخش پزشکی مشغول به کار هستید ، ممکن است به زودی پرینترهای سه بعدی یکی از ابزارهای اصلی شما باشد.

پرینت سه بعدی پزشکی نیز در حال تبدیل شدن به یک راه حل جدید برای ایجاد مدل های پزشکی است. بله ، شما می توانید به راحتی یک چیز جالب را در پرینت سه بعدی پیدا کنید ، اما تولید افزودنی نیز موجب نجات جان افراد می شود! اکنون جراحان برای انجام قبل از جراحی واقعی از مدلهای پزشکی مانند کبدهای پرینت سه بعدی یا قلبهای پرینت سه بعدی استفاده می کنند. به این ترتیب ، آنها کاملاً آماده عمل هستند ، این یک روش صرفه جویی در وقت است ، زیرا آنها دقیقاً می دانند چه اتفاقی خواهد افتاد.

پرینترهای سه بعدی و مخصوصاً پرینترهای رومیزی سه بعدی نیز در حال ورود به دندانپزشکی هستند. در واقع ، فروش پرینترهای سه بعدی برای صنعت دندانپزشکی بسیار سریع افزایش می یابد زیرا ظاهراً استفاده از این فناوری در این بخش بسیار مهم است. پرینت تاج یا تراز دندان در هر زمان امکان پذیر است. این یک مزیت واقعی برای حرفه ای هایی است که از تمام مراحل قالب گیری جلوگیری می کنند. آنها بخشی از کار خود را دیجیتالی می کنند و مجبور نیستند دیگر قالب های خود را ذخیره کنند.

معماری پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی این روزها به ویژه در معماری مفید است. به عنوان مثال یک راه حل خوب برای ایجاد مدل هایی از ساخت و ساز در آینده است. پرینترهای سه بعدی در مقیاس بزرگ اکنون یک واقعیت هستند. فقط در یک قسمت می توانید اشیاء بزرگتر ایجاد کنید. حتی می توان از پرینت های سه بعدی در مقیاس معماری نیز استفاده کرد. در واقع ، نیاز به پهای بزرگتر منجر به ایجاد پرینترهای بتونی سه بعدی شد. اگر به پرینترهای بتن سه بعدی علاقه دارید ، از مقاله در مورد آخرین نوآوری در پرینت سه بعدی بتونی دیدن کنید!

این ماشین ها اکنون می توانند یک خانه پرینت سه بعدی یا حتی ویژگی های شهری پرینت سه بعدی مانند پل ها را ایجاد کنند. این یک انقلاب واقعی برای صنعت ساخت و ساز است ، اکنون خانه های پرینت سه بعدی فقط در یک روز ساخته می شوند. ساخت و ساز خودکار واقعاً امیدوار کننده است و مطمئناً در سالهای آینده به ساخت خانه ها و سازه های مختلف در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

پرینت سه بعدی برای دکوراسیون و طراحی

پرینترهای سه بعدی بدیهی است که ابزاری عالی برای طراحان است زیرا امکان کار با هر طراحی ، حتی پیچیده ترین آنها را نیز فراهم می کند. در واقع ، هنگام تولید با پرینت سه بعدی هندسه های پیچیده مشکلی ندارند.

پس از ایجاد مدل سه بعدی شما ، پرینتر سه بعدی می تواند آن را تولید کند. در مورد لامپهای چاپی سه بعدی این مقاله را بررسی کنید تا اطلاعاتی از عملکرد پرینتر سه بعدی در هنگام تزئین دریافت کنید. در واقع ایجاد هر نوع دکوراسیون منزل به لطف پرینت سه بعدی ، گلدان ها ، تزئینات دیواری یا حتی اثاثیه امکان پذیر است.

لوازم جانبی پرینت سه بعدی

باور کنید یا نه ، اما پرینترهای سه بعدی اکنون قادر به ساخت جواهرات شما هستند! با تشکر از پرینت سه بعدی فلزی ، اکنون می توان اشیاء مختلف فلزی از جمله جواهرات را ایجاد کرد. علاوه بر این ، طیف گسترده ای از مواد فلزی پرینت سه بعدی اکنون در بازار موجود است. تمام مواد پرینت سه بعدی فلزی موجود در سرویس پرینت سه بعدی آنلاین ما را بررسی کنید.

با همان روحیه ، باید بدانید که ساعتهای چاپی سه بعدی نیز شگفت انگیز هستند. در این زمینه خلاقیت چشمگیر و پروژه های امیدوارکننده زیادی وجود دارد. ایجاد یک ساعت کامل به لطف پرینت سه بعدی هنوز پیچیده است ، اما می توان بعضی از قسمت ها را با قیمت پایین تر و طراحی ساعت عالی ایجاد کرد.

موارد مد پرینت شده سه بعدی

صنعت مد نیز بیشترین استفاده از پرینترهای سه بعدی را دارد. همانطور که اخیراً گفتیم ، پرینترهای سه بعدی به کار خود در زمینه طراحی کمک می کنند. طراحی های پرینت سه بعدی به راحتی ایجاد می شوند ، لازم نیست در مورد پیچیدگی آن قسمت بدانید ، شما می توانید در مورد نرم افزار مدل سازی سه بعدی خود ایده ای ایجاد کنید و بعد ، فقط باید آن را به صورت سه بعدی پرینت کنید. همچنین روشی برای ایجاد خلاقیت های جدید و آزمایش های دیوانه وار ، با استفاده از مواد جدید و هندسه های پیچیده است.

ایجاد لباس به لطف پرینت سه بعدی کاملاً امکان پذیر است ، اما تنها استفاده از پرینت سه‌بعدی در صنعت مد نیست. پرینت سه‌بعدی در صنعت کفش نیز متحول شده است. فن آوری تولید افزودنی امکان ایجاد میانه های سفالی ساخته شده را به منظور متناسب با مورفولوژی هر کسی امکان پذیر می سازد. برای مثال مارک هایی مانند آدیداس بخشی از این انقلاب هستند.

تولید مواد افزودنی بیشتر و بیشتر برای این نوع پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد ، از دوچرخه های چاپی سه بعدی گرفته تا تک چرخه برقی چاپ شده با سه بعدی ، همه چیز قابل چاپ به صورت سه بعدی است.

یک پرینتر سه بعدی برای مواد غذایی

شما در حال رؤیا نیستید ، چاپگرهای سه بعدی نیز قادر به چاپ مواد غذایی سه بعدی هستند. بیش از صرف غذا ، یک دستگاه واقعاً به چاپ پیتزا سه بعدی ساخته می شود. این پرینتر گزینه های مختلفی دارد که تنها در 6 دقیقه می توانید پیتزا درست کنید. این پروژه در واقع برای فضانوردان ساخته شده است تا در طول مأموریت های خود غذای خوشمزه تری ایجاد کنند. همانطور که مشاهده می کنید ، بدیهی است که پرینتر وجود دارد که متناسب با نیاز شما باشد.

ابزارهای پرینتر سه بعدی

بله ، سازهای موسیقی نیز می توانند به صورت سه بعدی چاپ شوند! به عنوان مثال ، سازنده ویلن فرانسوی 3Dvarius مجموعه ای کامل از ویولن های برقی ساخته شده با استفاده از تولید افزودنی را راه اندازی کرد. این سازهای موسیقی را می توان با استفاده از فناوری سه بعدی بصورت سفارشی تهیه کرد تا کاملاً متناسب با مورفولوژی موسیقی دان باشد.

ابزارهای پرینتر سه بعدی

تولید افزودنی همچنین می تواند یک دارایی بزرگ برای فرایند ابزار سازی شما باشد. شرکت های Somes مانند سازنده خودرو Volkswagen تصمیم گرفتند ازپرینت سه‌بعدی برای ایجاد ابزار ، وسایل ، وسایل نقلیه و غیره استفاده کنند و این به آنها کمک کرد تا در بخش هایی که در خارج تولید می شوند ، پس انداز کنند. اما پرینت سه بعدی نیز بهترین راه حل برای ایجاد ابزارهای سفارشی ، برای مجسمه سازان و یا جراحان ، برای به دست آوردن ابزارهایی کاملاً متناسب با نیازهایشان است.

شرکت Made in Space نیز در حال آزمایش است که پرینت سه بعدی فضا است ، به منظور ساخت در فضا ، به طور مستقیم وقتی فضانوردان به آنها احتیاج دارند. همانطور که تصور می کنید ، ارسال ابزار به فضا کمی گران است.

پرینترهای سه بعدی و صنایع دستی: ترکیب خوبی است

با کمی کاردستی می توانید پروژه های پیچیده تری ایجاد کنید. بیش از فقط یک شیء پرینت سه بعدی ، می توانید دستگاههای پرینت سه بعدی کاملاً سه بعدی را ایجاد کنید. به عنوان مثال ، می توان هواپیماهای بدون سرنشین پرینت سه بعدی یا پانل های خورشیدی پرینت سه بعدی ایجاد کرد. برخی از آزمایشات انجام شده است و حتی می توان ماشینهای پرینت سه بعدی نیز ایجاد کرد. اگر قصد ایجاد مشاغل پرینت سه بعدی خود را دارید ، می بینید که تقریباً همه چیز قابل انجام است.

پرینت سه بعدی قطعات تزئینی

پهپاد پرینت سه بعدی
فعلاً نمی توانید این پروژه ها را فقط در یک قسمت پرینت کنید. شما فقط باید آن را در قسمت های مختلف پرینت کنید و سپس آنها را جمع کنید. همچنین می توانید یک پروژه پرینتر سه بعدی داشته باشید. بله ، حتی پرینت سه بعدی یک پرینتر سه بعدی نیز ممکن است ، می توانید با استفاده از این فناوری ، یک پروژه پرینتر سه بعدی شگفت انگیز بسازید.

مقاله ها مهندسی معکوس

دنیای پرینت سه بعدی