پرینت سه بعدی  FDM و SLA

بازار تولید پرینت سه بعدی و افزودنی سه بعدی در سالهای اخیر دستخوش تغییرات سریع شده است. دستگاههای رومیزی با توان بالا و دیگر در درجه اول دامنه سرگرمی ها ، به ابزارهای اساسی برای مشاغل تبدیل شده اند. پس از تبدیل شدن به ابزار مورد استفاده برای نمونه سازی و توسعه محصول ، استفاده از پرینت سه بعدی در تولید ، دندانپزشکی، جواهرات و موارد دیگر گسترش یافته است.

مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) و (SLA) stereolithography، دو نوع محبوب ترین چاپگرهای سه بعدی در بازار هستند. هر دو فن آوری پرینت سه بعدی برای دسکتاپ سازگار و تصفیه شده اند و آنها را با قیمت مناسب تر ، استفاده راحت تر و قابلیت های مناسب تر ساخته اند.

در این مقاله ، نگاهی دقیق تر به پرینتر های FDM و SLA می اندازیم و به مقایسه آنها از نظر کیفیت پرینت، مواد ، برنامه ها ، گردش کار ، سرعت ، هزینه ها و موارد دیگر میپردازیم تا تصمیم بگیرید که کدام تکنیک ایده آل است.

مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) ، همچنین به عنوان ساخت رشته های ذوب شده FFF شناخته می شود ، پرکاربردترین نوع پرینت سه بعدی در سطح مصرف کننده است.

پرینترهای سه بعدی FDM با اکسترود کردن رشته های گرمانرم مانند (Acrylonitrile Butadiene Styrene) ABS ، (Polylactic Acid) PLA از طریق یک نازل گرم کار می کنند ، مواد را ذوب می کنند و لایه پلاستیکی را با لایه به یک سکوی ساخت می رسانند. هر لایه یک بار یک بار گذاشته می شود تا قسمت کامل شود.

پرینتر های FDM برای مدلهای اصلی اثبات مفهوم و همچنین نمونه سازی سریع و کم هزینه قطعات ساده مانند قطعاتی که ممکن است به طور معمول ساخته شوند مناسب هستند.