چند سال پیش ، صدای دورنما در صنعت پرینت سه بعدی ناشنوایان به نظر می رسید. مفسران خبر از دستیابی به فناوری جدیدی دادند که بتواند صنایع را در سراسر صفحه متحول کند ، از دارو گرفته تا توسعه محصول گرفته تا تولید. علیرغم جوان بودن فنآوری و تعداد نسبتاً کم موارد استفاده که در آن مقطع قابل استفاده بودند ، امکاناتی غیرقابل انکار بودند.

از زمان شروع چرخه هایپس ، فرآیندهای پرینت سه بعدی به طور پیوسته پخته شده اند ، و اکنون ما شروع به دیدن ابزارهای پرینت سه ‌بعدی ، که فقط در دسترس چند صنعت با فناوری پیشرفته قرار گرفته است ، در اختیار طیف گسترده‌تری از مشاغل قرار داده است.

پرینتسه بعدی ، که به عنوان تولید افزودنی نیز شناخته می شود ، اجزای سه بعدی را از مدل های CAD ایجاد می کند. این فرآیند بیولوژیکی را تقلید می کند و لایه ای از مواد را به وسیله لایه اضافه می کند تا یک قسمت فیزیکی ایجاد شود. با پرینت سه بعدی می توانید اشکال کاربردی تولید کنید ، در حالی که از مواد کمتری نسبت به روش های تولید سنتی استفاده می کنید.

نتیجه گسترده تر پرینت سه بعدی این است که تعداد زیادی از صنایع شروع به احساس اختلال می کنند. از آنجا که گردش کار پرینت سه بعدی ، هم افراد و هم سازمان ها را قادر میسازد تا کنترل طراحی و فرآیندهای تولیدی خود را به دست گیرند ، موارد استفاده بیشتر و بیشتری در حال بروز است.

برای کشف 25 مورد (اغلب غیر منتظره) ، مورد استفاده در پرینت سه بعدی ، نشان می دهد که تکنولوژی به چه میزان قابل استفاده است.

اتومبیل ها:

صنعت خودروسازی از چندین دهه پیش در حال بهره برداری از پتانسیل پرینت سه بعدی بود. پرینت سه بعدی در نمونه سازی سریع بسیار مفید است و ثابت کرده است که می تواند زمان طراحی و زمان سرب را در مدل های جدید اتومبیل کاهش دهد.

پرینت سه بعدی همچنین گردش کار تولیدی را در صنعت افزایش داده است. وسایل نقلیه سفارشی ، وسایل جانبی و سایر ابزارهایی که ممکن است برای یک قطعه اتومبیل واحد مورد نیاز باشد ، به خصوص در مورد ماشینهای با کارایی بالا ، یک بار به یک مجموعه ابزارهای سفارشی نیاز داشتید ، هزینه را اضافه کنید و هزینه این کار را پیچیده تر کنید.

با پرینت سه ‌بعدی می توان وسایل نقلیه سفارشی و سایر قطعات کم حجم را مستقیماً برای خط تولید ایجاد کرد. تولید کنندگان می توانند با ادغام فرآیندهای پرینت سه‌ بعدی ، بار سرب را تا 90٪ و خطر کمتری را کاهش دهند. از طریق ساده تر شدن با تولید داخل ، فرایند تولید به طور کلی کارآمدتر و سودآور تر می شود.

در یک مرکز تولید Pankl Racing Systems ، مهندسان از وسایل نقلیه سفارشی چاپ شده سه بعدی در ساخت تجهیزات موتور سیکلت استفاده می کنند.

از آنجا که کیفیت گردش کار دیجیتال همچنان رو به افزایش است ، با بهتر شدن مواد و مقرون به صرفه تر بودن ، پردازش قطعات بیشتر به صورت سه بعدی در اتومبیل ها ، افزایش دامنه سفارشی سازی طراحی و در نتیجه عملکرد بهتر خواهد بود. کمی دورتر از این خط هنوز ، اما برخی از شرکت ها در حال کار روی اتومبیل های پرینت سه بعدی هستند.

جواهرسازی:
پرینت سه بعدی تحریک انقلابی در جواهرات است. ایجاد قطعات پرینت سه بعدی که از نظر ظاهری قابل مقایسه با جواهرات صنایع دستی و بازیگران سنتی استفاده می شود ، یک چالش محسوب می شود. با این وجود ، پس از آخرین دور پیشرفت در برنامه های تخصصی مدل سازی سه بعدی بالا و با ارائه مواد قابل پرینت بیشتر ، اکنون بیشتر و بیشتر طراحان جواهرات ترجیح می دهند مدل سه بعدی را تهیه کرده و طرح های خود را با روش های سنتی دست ساز پرینت کنند.

پرینترهای سه بعدی جواهرات ، بر اساس مدل سه بعدی طرح جواهرات ، قطعاتی از رزین یا موم ایجاد می کنند. مدلهای دیجیتالی به راحتی قابل ویرایش هستند و این باعث می شود. نمونه های اولیه جواهرات با پرینت سه بعدی بسیار ارزان و راحت باشد.

در نتیجه تجربه خرید بیشتر لمس می شود مشتری ها می توانند قبل از خرید نمونه های اولیه قطعاتی را که در طراحی آنها کمک کرده اند ، امتحان کنند تا درست از قبل به نظر برسند و احساس شوند.

سپس طرح های نهایی می توانند به صورت سه بعدی چاپ و در قالب استفاده شوند و از همان گردش کار مانند جواهرات سنتی استفاده کنند. نتایج می تواند خیره کننده باشد:

 

 

جواهرسازی

قطعات جواهرات با استفاده از الگوی چاپی سه بعدی تولید شده با فناوری پرینت سه بعدیstereolithography (SLA) با گردش کار دیجیتالی که روشهای تولید سنتی را تکمیل می کند و طراحان جدید بیشتری که وارد کارگاه مجهز به مهارت های CAD / CAM می شوند ، جواهرات سفارشی به سرعت در دسترس تر می شوند و تولید کنندگان جواهرات و خرده فروشان را قادر می سازند تا روابط نزدیک تری با مشتریان خود برقرار کنند.

دریایی:
هرچیزی که قدرت زیادی برای تغییر روش های طراحی و تولید داشته باشد زیرا پرینت سه بعدی موظف به ایجاد امواج در ساخت است. اما مزیت های بالقوه ای برای پذیرش پرینت سه بعدی در این زمینه وجود دارد که تجسم آن سخت تر است.

یکی از این موارد ، کارآیی تولید است. در دهه های اخیر ، با افزایش حرکت شرکتها برای استفاده از هزینه های کمتری کار ، فعالیت های خارج از کشور را کاهش داده است. احساس تجاری در این حرکت غیرقابل انکار است ، زیرا “ابزاری که در چین یا ویتنام ساخته شده است می تواند از 10،000 تا 50،000 دلار کمتر از ابزاری که در ایالات متحده ساخته شده باشد در هر جایی هزینه کند.”

با این وجود ، فروش خارج از کشور ، اشکالاتی در طراحی و فرآیند تولید دارد. زمان سرب اغلب طولانی است ، اما واردات محصولات از خارج از کشور بسیار پر هزینه و از نظر محیطی غیر دوستانه است.

پرینت سه بعدی با قابلیت تولید طرح های پیچیده تر ، این پتانسیل را دارد که بازگرداندن کالاهای دریایی را به چشم اندازی جذاب تبدیل کند. سودمندی آن در فرایند طراحی ، ظرفیت بهبود بار سرب به طور چشمگیری و افزایش بهره وری ، همه باعث می شود تولید داخل مجددا احساس پایداری کند.

قطعات یدکی و جایگزینی:
اثرات از دست دادن یا شکستن قطعات محصول یا دستگاه ها می تواند از ناخوشایند تا فاجعه بار باشد.

با پرینت سه بعدی ، روزهای نیاز به پرداخت هزینه های تعمیر گزاف ، یا دیگر دستگاه های با عملکرد بالا ، گذشته را با استفاده از امکان مصرف کنندگان برای تولید لوازم یدکی و یدکی ، به گذشته منتقل می کند.

 

قطعات یدکی و جایگزینی:

مهندسان مبلمان اشلی از پرینت سه ‌بعدی برای جایگزینی حلقه نگهدارنده وکیوم برای دستگاه حفاری نقطه به نقطه استفاده کردند. آنها به جای خرید کل غلاف به قیمت 700 دلار ، توانستند این قسمت را به صورت سه بعدی اسکن کنند تا هندسه را ضبط کنند و یک قسمت جایگزینی را با قیمت 1 دلار چاپ کنند.

گردش کار دیجیتال به این معنی است که ذخیره سازی گران قیمت قطعات جایگزین بندرت سفارش داده شده دیگر مشکلی برای تولید کنندگان نخواهد بود و مصرف کنندگان این شانس را دارند که حتی اجزای خارج از تولید خود را نیز جایگزین کنند.

هوافضا:
به حداقل رساندن وزن روشی اساسی است که با استفاده از آن ، پرینت سه بعدی صنعت هوافضا را قادر ساخته است تا پس انداز قابل توجهی داشته باشد. حجم کم قطعات مورد نیاز در ساخت و ساز پرینت سه بعدی یک قسمت منجر به قطعاتی می شود که به طور کلی سبک تر هستند – این تغییر به ظاهر ناچیز در تولید ، تأثیر مثبتی بر میزان بار ، انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت و سرعت و امنیت آن دارد ، در حالی که به طور قابل توجهی تولید را کاهش می دهد. هدر. مانند بسیاری از زمینه های دیگر ، گردش کار همچنین اجازه می دهد تا تولید قطعات کاملاً پیچیده برای روشهای سنتی انجام شود.

 

 

هوافضا

 

مهندسان GE 3 نازل سوخت را پرینت كردند و توانستند 20 قسمت را در یك واحد واحد وزن كنند كه 25٪ وزن كمتری نسبت به نسل قبلی خود داشته و بیش از پنج برابر بادوام باشد.

مانند GE ، Boeing و Airbus ارزش پرینت سه بعدی را تأیید کرده اند و در حال حاضر هزاران قطعه پرینت سه بعدی را در کشتی های خود گنجانیده اند.

·عینک:
عینک نیز با توجه به انواع و اقسام اشکال صورت ، صنعتی است که تمایز دارد از ظرفیت بی حد و حصر پرینت سه بعدی برای سفارشی سازی بهره مند شود. طراحی های جدید در نظر گرفته شده برای بهینه سازی هر دو راحتی و کیفیت طراحی می توانند مانند هر جای دیگر به سرعت با استفاده از نمونه سازی سه بعدی شوند و با هزینه کمتری و با راحتی بیشتر برای مشتری تولید شوند.

نتایج بدست آمده از لیوان های سبک تر و راحت تری است که با حداقل زباله متحمل شده اند. برخی از شرکت های موجود در این زمینه حتی از ویژگی های تولید پرینت سه بعدی برای ترغیب مشتریان به طراحی عینک خود ، عالی برای ایجاد وفاداری به برند و توانمند سازی مصرف کنندگان استفاده می کنند.

کفش:

صنعت کفش ورزشی مدت ها است که برای بهینه سازی عملکرد محصولات خود به فناوری تکیه می کند و با گردش کار دیجیتالی گزینه های بیشتری نسبت به همیشه در شخصی سازی دارند.

دو مدل کفش نسخه محدود با میانه های پرینت سه بعدی که توسط New Balance پرینت شده با استفاده از مهندسی معکوس طراحی شده اند.

کفش

مارک های بزرگی مانند New Balance ، Adidas و Nike ، با شناختن قدرت تولید افزودنی ، قصد دارند وسایل نقره ای سفارشی تولید شده از مواد پرینت سه بعدی را تولید کنند. مانند سایر صنایع ، جریان کاری دیجیتال روشهای سنتی ساخت را در اینجا تقویت می کند – اجزای بسیار مهم و سفارشی هر محصول به پرینت سه بعدی واگذار می شود و بقیه به روش های سنتی واگذار می شود.

در زمینه ای با چنین پایگاه مصرف کننده پرشور ، پرینت سه بعدی نیز به منظور توانمندسازی مستقیم مشتریان است. این امر باعث می شود تا مصرف کنندگان بتوانند کفش شخصی خود را برای مصرف شخصی و گسترده استفاده کنند. پتانسیل ویروسی این جنبه از پرینت سه بعدی توسط مارک ها به دست آمده است.

·مد و لباس هوشمند:
حوزه ای که احتمالاً در آن پتانسیل تجاری و هنریپرینت سه بعدی با هم برخورد می کند ، در زمینه مد و لباس هوشمند است. با افزایش پالت مواد و منسوجات قابل استفاده در گردش کار سه بعدی ، طراحان به طیف گسترده ای از امکانات جدید دسترسی پیدا می کنند.

نه تنها فناوری پرینت سه بعدی می تواند تولید منسوجات را تغییر دهد – بلکه این امکان را به وجود می آورد تا منسوجات جدیدی را ایجاد کنید که به عنوان مثال ضد گلوله ، ضد حریق و قابلیت حفظ گرما را دارند. این شاخه خاص از گردش کار سه بعدی هنوز کامل نشده است ، اما در آینده ای نزدیک ، خواهیم دید که لباس های پرینت سه بعدی فارغ التحصیل از موزه ها و لباس های بلند تا بوتیک هستند.

هنرمندانی که از جریان کار برخوردار هستند ، از لباس های هوشمند سه بعدی نیز به عنوان “مجسمه سازی شخصی ، پوشیدنی و داده محور” با هدف هنری استفاده کرده اند.

نمونه سازی:

ساخت مدل یکی دیگر از روشهای طاقت فرساست که گردش کار سه بعدی را در آن ایده آل می کند. در جایی که بازتولیدهای واقع گرایانه یک بار به طور نامناسب گران و یا غیرممکن بودند ، کیفیت جزئیات و اتمام آن از طریق روشهای پرینت سه بعدی باعث شده است که تولید مینیاتورهای دقیق و مدلهای مقیاس پذیرتر و دقیق آسان تر شود.

CAD می تواند کارهایی با چالش های مدل سازی پیچیده انجام دهد و به طراحان این امکان را بدهد که در واقع مهندسی معکوس را به عنوان یک موتور پیچیده از اسکن های سه بعدی یا موشک های SpaceX بسازند.

جنبه تولید داخل از گردش کار دیجیتالی ، شغلی را که در مدل سازی سفارشی بچرخد ، قادر می سازد تا در یک بازار سنتی با طاقچه ها مقیاس کند. به عنوان مثال ، ادغام گسترده DM-Toys در پرینترهای رومیزی سه بعدی ، آنها را قادر ساخته است تا بازار راه آهن مدل دیرینه اروپا را مختل کنند ، و سریعتر و ارزانتر به مشتریان تحویل دهند.