پرینترهای سه بعدی به خوبی راه خود را در ورطه‌های مختلف علم پزشکی امروز باز کرده‌اند. پرینت سه بعدی پروتزهای ارتوپدی، پرینت سه بعدی فانتوم بدن انسان به عنوان راهنمایی برای پرتودرمانی و پرینت سه بعدی کلاهی برای اندازه‌گیری امواج مغزی فقط بخشی از کاربردهای پرینت سه بعدی در حوزۀ پزشکی‌اند. قدم بعدی تولید دارو است.

پرینترSLS برای تولید صنعتی اشیاء پلاستیکی ، فلزی و سرامیکی استفاده می شود. محققان قابلیت پرینت سه بعدی SLS برای تولید قرص های خوراکی را مورد بررسی قرار دادند طی آزمایشاتی که بر روی مواد انجام شد پرینت سه بعدی SLS یک فناوری پرینت سه بعدی چند منظوره و کاربردی است که می تواند در زمینه داروسازی نیز کاربرد داشته باشد.

سازمان غذا و دارو آمریکا با تولید اولین دارو توسط پرینت سه بعدی منجر به درمان نوع خاصی از تشنج ، افراد و کودکانی که قادر به بلعیدن قرص نمی باشند شد. به علت متخلخل بودن و دارا بودن حفره های بسیار زیاد به محض اینکه در دهان بیمار قرار بگیرد حل می شود پس این دارو باعث شده افرادی که مشکل بلعیدن قرص را دارند تا حدودی رفع شود.

یکی از مشکلاتی که قرص ها در بازار دارند این است که بعضی از آن ها را نمی توان نصف کرد یا دوزی که دکتر تجویز کرده کم است و باید قرص را نصف کرد پس صنعت پرینت سه بعدی باعث شده که قرص های سفارشی با هر دوزی را بتوان تولید کرد.