رایج ترین روش تهیه شکلات و شیرینی پزی استفاده از قالب های سیلیکونی از پیش ساخته است که با شکلات مذاب پر شده و سرد می شوند. با طراحی و پرینت سه بعدی شکلات های سفارشی ، می توانید سطحی از جزئیات و سفارشی سازی را اضافه کنید که قبلاً فقط در صنعتگران ماهر موجود بود. ابزارها و تکنیک های ایجاد قالب های مواد غذایی پرینت سه بعدی به راحتی تسلط دارند ، و نتایج اغلب خیره کننده است.

قالب های سفارشی شکلات ، آب نبات و انواع دیگر شیرینی پزی ها باید از مواد غذایی ایمن ، انعطاف پذیر و در حالت ایده آل قابل استفاده مجدد باشند. در حالی که پرینت های سه بعدی ساخته شده از رزینهای استریولیتوگرافی (SLA)برای قالب گیری مستقیم مواد غذایی مناسب نیستند ، یک پرینتر سه بعدی SLA ابزاری مناسب برای ایجاد منفی های قالب است که می تواند خلاء را با استفاده از پلاستیک ایمن از مواد غذایی تشکیل دهد.

 

پرینت سه بعدی قالب های شکلاتی

 

نحوه طراحی ، پرینت و خلاء قالب های شکلاتی سفارشی

1.قالب را طراحی کنید

اولین قدم برای طراحی قالب است. برای شکلات های با مضمون روز ولنتاین ، ما دو طرح را می سازیم: یک گل و یک تخم زینتی. تقریباً می توانید از هر مدل استفاده کنید ، مادامی که یک سطح صاف داشته باشد که بتواند با دستگاه خلاء تشکیل شود. تشکیل خلاء فرآیندی است که در آن یک فیلم پلاستیکی گرم شده و در مقابل قالب توسط خلاء کشیده می شود. موفق ترین مدل ها زیرپوش ندارند که می تواند قالب را در ورق تشکیل خلاء به دام بیندازد.

اگر در مدل شما مناطق مقعر وجود داشته باشد ، پرینت یا حفاری سوراخ های 1 میلی متر در پایین ترین نقطه در منطقه به فرایند تشکیل خلا کمک می کند تا بیشترین جزئیات ممکن از پرینت خود را انتخاب کند.

نحوه طراحی ، پرینت و خلاء قالب های شکلاتی سفارشی

2.تشکیل خلاء

خلا را با استفاده از پلاستیک ایمن از مواد غذایی مانند پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) شکل دهید. برای انعطاف پذیری قالب ، ورق پلاستیکی باید به ضخامت 0/01 برسد. گزینه های بسیاری برای ماشین های ترموفرمینگ وجود دارد ، از ارزان و کوچک گرفته تا واحدهای بزرگ و فضای زیادی.

اگر هدف شما ایجاد یک قالب قابل استفاده مجدد است نه یکتایی منحصر به فرد ، می توانید به راحتی با ایجاد خلاء تشکیل چندین پرینت سه بعدی به طور همزمان ، اندازه دسته های خود را افزایش دهید تا یک سینی بزرگ چند قالب تهیه شود.

نحوه طراحی ، پرینت و خلاء قالب های شکلاتی سفارشی

3.تمیز و آماده می کنیم

قالب را با صابون و آب بشویید. پاک کردن سطح داخلی قالب با مقدار کمی روغن کانولا به تمیز کردن آن از هرگونه زباله کمک می کند و به آزادسازی شکلات از قالب کمک می کند.

نحوه طراحی ، پرینت و خلاء قالب های شکلاتی سفارشی

4.شکلات را بریزید

شکلات را خنک کرده و به آرامی درون پوسته پلاستیکی بریزید. در حالی که شکلات هنوز مایع است ، روی قالب به آرامی روی یک میز ضربه بزنید تا به قسمت های باز سطح صاف داده شود. شکلات ها را در یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شود.

 

5.شکلات سخت شده را بردارید

با خم کردن قالب شکلات را با دقت خارج کنید . هنگام دست زدن به شکلات از دستکش استفاده کنید تا از ذوب آنها جلوگیری شود.

همچنین می توانید از قالب های ترموفورمی پرینت شده سه بعدی برای ساخت بسته بندی های شکلات پیچیده شده ، سینی های بسته بندی سفارشی و همچنین سایر محصولات مانند صابون های صنعتگر استفاده کنید که می توانند در دمای اتاق ریخته و جامد شوند.

نحوه طراحی ، پرینت و خلاء قالب های شکلاتی سفارشی

تکنیک های پرینت سه بعدی و قالب سازی

مانند ترموفرمینگ ، قالب تزریق و ریخته گری می تواند طیف گسترده ای از امکانات مواد را در کنار پرینتر سه بعدی شما باز کند.